Gå til innhold

Fikk meg en ny server igår, men hva nå?

Rusher

Anbefalte innlegg

Kom over en HP DL360 G3 på jobb igår. Dette er såvidt jeg forstår skikkeligere greier, å kostet nok endel når den var ny.

Fikk den med meg hjem, å tenkte å kjøre FTP,tversity og Ventrilo server på denne. Altså ingen tunge oppgaver. Men etter å ha startet den fikk jeg second thougts, er det ikke mulig å få ned støynivået på disse? :)

Visst ikke må den vell settes på boden, evnt selges til fordel for en vanlig "stasjonær" server.

Hva kan en slik være værdt? Ser den har 2 scsi disker i front, 2 reduntant PSU'er. 2.8ghz Xeon CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom over en HP DL360 G3 på jobb igår. Dette er såvidt jeg forstår skikkeligere greier, å kostet nok endel når den var ny.

Fikk den med meg hjem, å tenkte å kjøre FTP,tversity og Ventrilo server på denne. Altså ingen tunge oppgaver. Men etter å ha startet den fikk jeg second thougts, er det ikke mulig å få ned støynivået på disse? :)

Visst ikke må den vell settes på boden, evnt selges til fordel for en vanlig "stasjonær" server.

Hva kan en slik være værdt? Ser den har 2 scsi disker i front, 2 reduntant PSU'er. 2.8ghz Xeon CPU.

Hehe, tror ikke du skal prøve på støyredusering på denne maskinen. Den er bygget for å stå på steder der man ikke tar hensyn til støy.

Det er en god server, og det stemmer at den kosta litt når den var ny.

Verdien er neppe noe særlig. De som er mest intressert i denne typen servere på bruktmarkedet folk som meg som driver med virtualisering. Litt usikker på G3, men tror ikke det er 64bit støtte i vanlig xeon prosessor..

Nye servere med samme kapasitet koster i dag 3-4 tusen kr, så kanskje du er heldig å få en tusen lapp for den..

Du vil nok ha mer glede av den stasjonær pc som ikke bråker så mye til de oppgavnene du har tenkt deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...