Dimethyltryptamine Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hei, jeg bruker et php script som jeg fant et sted på nettet, til og laste opp bilder på min side. Jeg bare lurer på om det er mulig og gjøre så når bilde er lasta opp så kommer den opp med en link til bildet. hvis det ikke er alt for mye bry hadde vært kult om den også hadde kommet med en bbcode link eks [ img]adresse til bildet her[/ img] du kan laste ned scriptet her: - og her en link til hvordan siden er nå: - EDIT: en annen liten småting som jeg lurte på, er det mulig og gjøre så listen med alle bildene sorteres etter dato som det er lasta opp? Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Bytt ut linje 71 fra: if (!chmod($file_path,0777)) $message = "change permission to 777 failed."; else $message = ($result)?"$file_name was uploaded successfully." : "Something is wrong with uploading the file."; til: if (!chmod($file_path,0777)) $message = "change permission to 777 failed."; else $message = ($result)?"$file_name was uploaded successfully.<br /><a href=\"files/$file_name\">Link</a> to file..." : "Something is wrong with uploading the file."; Endret 5. oktober 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) takker for hjelpen, men nå får jeg denne feilmeldingen når jeg prøver å laste opp et bilde Warning: chmod() [function.chmod]: No such file or directory in /home/lordbost/public_html/upload/upload.php on line 70 EDIT: du kan se feilmeldingen selv hvis du prøver å laste opp et bilde. Endret 5. oktober 2009 av lordbost Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 bytta ut upload sida med den gamle så jeg fikk lasta opp noen bilder.. Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 bump Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Linje 71 if (!chmod($file_path,0777)) $message = "change permission to 777 failed."; else $message = ($result)? " <a href='$upload_dir$file_name'>$file_name</a> was uploaded successfully." : "Something is wrong with uploading the file."; Linje 88 echo stripslashes($_REQUEST['message']); Fungerer veldig fint hos meg i allefall =) Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) hmmm... Jeg gjør sikkert noe helt feil, men jeg får det ikke til å funke ingen feilmelding, du kan teste det ut selv på siden. - kan jo selvfølgelig hende at jeg klarte og legge koden på feil sted. else { $result = move_uploaded_file($temp_name, $file_path); if (!chmod($file_path,0777)) $message = "change permission to 777 failed."; else $message = ($result)? " <a href='$upload_dir$file_name'>$file_name</a> was uploaded successfully." : "Something is wrong with uploading the file."; } } function rand_filename($filename) { $newfilename = $filename; while (file_exists($this->upload_dir.$newfilename)) { $newfilename = rand(100000,999999).'_'.$filename; } return $newfilename; } function show_message() { if(isset($_REQUEST['message'])) { echo $_REQUEST['message']; echo stripslashes($_REQUEST['message']); } } Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Greia var ut du skulle bytte ut linjene med dem jeg postet.. kan gi deg hele sourcen min jeg. Source function show_message() { if(isset($_REQUEST['message'])) { echo $_REQUEST['message']; <----- fjernes. ellers blir det dobbelt opp. echo stripslashes($_REQUEST['message']); } } Endret 10. oktober 2009 av zandzpider Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Det funket perfekt, tusen takk for hjelpen EDIT: en annen liten ting. Er det noen som vet om det er mulig å gjøre så listen over filer blir sortert etter dato? jeg antar at det er noe som må endres eller legges til her: function show_files() { $handle=opendir($this->upload_dir); $url_dir = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST'].dirname($_SERVER['PHP_SELF']); $upload_url = $url_dir."/files/"; $filelist = "<h3>Uploaded files</h3>"; $filelist .= '<table class="table"><tr><th>Name</th><th>Added at</th><th>Actions</th></tr>'; while ($file = readdir($handle)) { if(!is_dir($file) && !is_link($file)) { $filelist .= '<tr><td>'.$file.'</td>'; $filelist .= '<td>'.date("d-m-Y H:i", filemtime($this->upload_dir.$file))."</td>".""; $filelist .= '<td><a style="text-decoration:none; font-weight:bold" href="'.$upload_url.$file.'" target="_blank">View</a> '; if ($this->deletable) { $filelist .= "<a style='text-decoration:none; font-weight:bold' href='?delete=$this->upload_dir".urlencode($file)."' title='delete'>Delete</a></td></tr>"; } else { echo '</td>'; } } } $filelist .= '</table>'; echo $filelist; } Endret 10. oktober 2009 av lordbost Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Nå veit ikke jeg heelt åssen du skal gjøre det, men en ide er å lagre all info i array, og arrangere dem etter dato/timestamp. Blir noe ekstra koding. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) For å avslutte sistnevnte: ?> $files = glob ( [filepath] ); array_multisort ( array_map ( 'filemtime', $files ), SORT_DESC, $files ) ); var_dump ( $files ); ?> Endret 10. oktober 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 For å avslutte sistnevnte: ?> $files = glob ( [filepath] ); array_multisort ( array_map ( 'filemtime', $files ), SORT_DESC, $files ) ); var_dump ( $files ); ?> Takk, men jeg er usikker på hvor jeg skal putte inn denne koden, prøvde forskjellige steder, men endte bare opp med feilmeldinger Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Bytt ut hele "function show_files()" med det her... Source function show_files() { $handle=opendir($this->upload_dir); $url_dir = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST'].dirname($_SERVER['PHP_SELF']); $upload_url = $url_dir."/files/"; $filelist = "<h3>Uploaded files</h3>"; $filelist .= '<table class="table"><tr><th>Name</th><th>Added at</th><th>Actions</th></tr>'; //creates array and marks it with dates $array = array(); while ($file = readdir($handle)) { if(!is_dir($file) && !is_link($file)) { $date = filemtime($this->upload_dir.$file); $array[$date] = $file; } } //sort array //use krsort($array); for newest files to show first //use ksort($array); for oldest files to show first krsort($array); //prints our new array foreach($array AS $date => $file) { $filelist .= '<tr><td>'.$file.'</td>'; $filelist .= '<td>'.date("d-m-Y H:i", $date)."</td>".""; $filelist .= '<td><a style="text-decoration:none; font-weight:bold" href="'.$this->upload_dir.$file.'" target="_blank">View</a> '; if ($this->deletable) { $filelist .= "<a style='text-decoration:none; font-weight:bold' href='?delete=$this->upload_dir".urlencode($file)."' title='delete'>Delete</a></td></tr>"; } else { echo '</td>'; } } $filelist .= '</table>'; echo $filelist; } Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Tusen takk for hjelpen! nå fungerer alt perfekt Endret 13. oktober 2009 av lordbost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå