Gå til innhold

Hører ekko av mikrofonen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem med mikrofonen in. Dette har jeg hatt før, men da fiksa noen det for meg, og jeg husker ikke hva han gjorde. Problemet er at når micen er aktivert så hører jeg en susing i bakgrunnen, pluss at jeg hører ekkoet av meg selv . Siden jeg bruker TS ganske ofte, er dette veldig irriterende. Hvordan fikser jeg dette? En midlertidig løsning er jo å dempe micen, men det kan jeg jo ikke når jeg er på TS. Noen som har råd?

Takker for svar.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Ren gjetting. Har du et anlegg koblet til TV-en din? I så fall kan det lønne seg å mute lyden på TV-høyttalerne og la anlegget gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Nei, det mikrofonen på PC-en jeg mener. Jeg spiller WoW, og bruker programmet TeamSpeak når jeg spiller. Ikke alltid, men av og til. Og når jeg snakker inn i mikrofonen hører jeg et ekko av meg selv. Og når jeg spiller, kan de andre høre lyden i spillet, som er ganske rart siden jeg ikke har høyttalere, men headset. Det er som om mikrofonen tar opp lydene i spillet på en eller annen måte. Men hovedproblemet er altså at jeg hører et reverb av meg selv mens jeg snkker. Noe som ikke skal skje.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

start -> kontrollpanel -> lyder og lydenheter -> Lyd.

Under Lydavspilling velger du volum. Nå kommer menyen for hovedvolum opp.

Klikk Alternativer og velg egenskaper.

Under "Juster volumet for avspilling" fanen, må innlinje og mikrofon være aktivert.

Klikk ok. Deretter så demper du mikrofon og innlinje ved å markere de nedre boksene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...