Agonise Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei. fant ut at jeg måtte kjøpe et nytt lydkort til min nye pc som kun har 16x pci-e slots. da lurer jeg på om et Pci-e 1x lydkort funker i en 16x slot. har P6T6 WS revolution btw. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Dette er vel et bra nok svar. NB: hvis du skulle lure er AGP og PCI ikke like Endret 3. oktober 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Agonise Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Dette er vel et bra nok svar.NB: hvis du skulle lure er AGP og PCI ikke like har da brukt google og sett det bildet der selv. har lest at det funker å bruke 16x sloten til 1x kort(det jeg fant var fra 2007). men skulle egentlig få det bekreftet av noen med litt peiling og ikke en frekk kar som dømmer meg som en idiot. ikke misforstå meg. jeg er glad for "alle" svar. men et sted går grensen. Endret 3. oktober 2009 av Agonise Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Lær deg forskjellen på et frekt svar og et direkte svar... Jeg er 99,9% sikker på at dette ikke går pga det er flere koblinger på PCI 16x enn PCI 1x. Det er sikkert noen der ute som har laget noen kompliserte overganger men dette er garantert ustabilt og tregt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du kan pent og pyntelig sette ett PCI-E 1x kort i en X16 slot. PCI-E x16 er faktisk svært fleksibel, egentlig skal x1, x4 og x8 portene være åpne i bakkant slik at man kan sette x16 kort nedi dem, men disse vil da funke på maks antall PCI-E lanes som finnes på den porten, for eksempel X4 om det var en x4 port. Merk også at X16 porter er ikke alltid full X16 heller, de kan være alt fra PCI-E x1 til x16 alt avhengig av hvor mange elektriske lanes som er tilkoblet. Lenke til kommentar
Agonise Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Du kan pent og pyntelig sette ett PCI-E 1x kort i en X16 slot.PCI-E x16 er faktisk svært fleksibel, egentlig skal x1, x4 og x8 portene være åpne i bakkant slik at man kan sette x16 kort nedi dem, men disse vil da funke på maks antall PCI-E lanes som finnes på den porten, for eksempel X4 om det var en x4 port. Merk også at X16 porter er ikke alltid full X16 heller, de kan være alt fra PCI-E x1 til x16 alt avhengig av hvor mange elektriske lanes som er tilkoblet. Takker for svar. du hadde rett. alle er 16x størrelse men noen er i 16x OR 8x,8x,4x mode. så da plaserer jeg lydkort med 1x i 4x da eller? med tanke på lydkort så jeg først på ASUS Xonar, men har lest at x-fi kort er hakket bedre på gaming. så på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=121926 . hva syns du? eller ville du gått for Xonar? Endret 3. oktober 2009 av Agonise Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Da lærte jeg noe nytt i dag også da Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ett x1 er bare å sette hvor enn pokkern du vil, bare sett det der du synes det ser tøffest ut, du får ikke mer enn 1x PCI-E lane uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå