Gå til innhold

Pci-E 1x kort i 16x slot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel et bra nok svar.

NB: hvis du skulle lure er AGP og PCI ikke like

pci-express-card.jpg

har da brukt google og sett det bildet der selv. har lest at det funker å bruke 16x sloten til 1x kort(det jeg fant var fra 2007). men skulle egentlig få det bekreftet av noen med litt peiling og ikke en frekk kar som dømmer meg som en idiot.

ikke misforstå meg. jeg er glad for "alle" svar. men et sted går grensen.

Endret av Agonise
Lenke til kommentar

Du kan pent og pyntelig sette ett PCI-E 1x kort i en X16 slot.

PCI-E x16 er faktisk svært fleksibel, egentlig skal x1, x4 og x8 portene være åpne i bakkant slik at man kan sette x16 kort nedi dem, men disse vil da funke på maks antall PCI-E lanes som finnes på den porten, for eksempel X4 om det var en x4 port.

Merk også at X16 porter er ikke alltid full X16 heller, de kan være alt fra PCI-E x1 til x16 alt avhengig av hvor mange elektriske lanes som er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Du kan pent og pyntelig sette ett PCI-E 1x kort i en X16 slot.

PCI-E x16 er faktisk svært fleksibel, egentlig skal x1, x4 og x8 portene være åpne i bakkant slik at man kan sette x16 kort nedi dem, men disse vil da funke på maks antall PCI-E lanes som finnes på den porten, for eksempel X4 om det var en x4 port.

Merk også at X16 porter er ikke alltid full X16 heller, de kan være alt fra PCI-E x1 til x16 alt avhengig av hvor mange elektriske lanes som er tilkoblet.

Takker for svar. du hadde rett. alle er 16x størrelse men noen er i 16x OR 8x,8x,4x mode. så da plaserer jeg lydkort med 1x i 4x da eller?

med tanke på lydkort så jeg først på ASUS Xonar, men har lest at x-fi kort er hakket bedre på gaming. så på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=121926 . hva syns du? eller ville du gått for Xonar?

Endret av Agonise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...