person Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Lenge har jeg gått med tanken om min egen nettside eller internettforum (slik noen kanskje har sett med min endeløse spamming, ukontrollerte trykking på "ny tråd" knappen, og generellt 1000 vis av teite nybegynnerspørsmål som reflekterer min totale uvitenhet...) og i min 24 timers søken etter hotell, hoster, domener og servere var jeg like ved å gi opp. Da dukket det opp noe som fanget min interesse: Peer 2 Peer web hosting Why is p2p web hosting not widely used? P2P Web Hosting Could Solve Bandwidth and Security Problems Jeg testet freenet en halvtimes tid, og ga etterhvert opp da jeg ikke fikk til til å funke (d sto bare oppgrader java, enda jeg lastet ned den nyeste, råeste versjonen), men det fikk meg likevel til å tenke... Kan det være jeg har funnet noe? Er jeg på brinken av online opplysthet?? Er dette fremtiden??? Er dette den virkelige starten på online anarko-kommunismen???? Hvor lang tid vil det ta før hver eneste nettside blir hostet gratis på det uendelige antallet datamaskiner med bredbånds tilgang??? Er det snart hasta-la-vista one.com, justhost, og alle de lukseriøse 5 stjernes webhotellene der ute som koster dyre dommer? Eller overdramatiserer jeg bare fordi klokka er halv 2...? Endret 3. oktober 2009 av person Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 one.com har vell knapt 0,00005 stjerner Lenke til kommentar
person Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 one.com har vell knapt 0,00005 stjerner ikke på de reviewene jeg har sett! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) dårligere service/kvalitet på hosting enn hos one.com har jeg enda til overs oppleve, hadde en side der i russetiden og det var bare elendig. havnet på en oversolgt server hvor hver sql query tok ca 3sekunder. åpnet ticket og fikk som svar på en blanding av norsk og svensk at det var grunnet dårlig kode fra andre brukere på serveren og de la seg ikke oppi brukerne sin kode. at de tar såpass bra betalt som de gjør hjelper ikke heller. Endret 3. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
program Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 One.com har rask service, men om den er god er en annen historie. Flere tyngre script man ikke får kjørt ferdig, og man kan knapt bruk CMS. Hvis man er heldig opplever man at flerparten av delene i CMSen virker. Lenke til kommentar
person Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) nok prating om hvilke sider som er dritt på nett, og la oss fokuserer på webhosting via p2p. noen som har erfarign med dette, eller vet noe jeg ikke vet? Endret 3. oktober 2009 av person Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå