Dynastar Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Hei dere med kunnskap. Lurer på å kjøpe Acer travelmate 800 eller Zepto Znote4100. Tips i så måte? Såvidt jeg vet er de relativt like i størrelse, ytelse og utstyr, men Zepto leveres uten operativsystem. Sikkert mye annet som skiller dem og, men jeg skal bruke den til skole, surfing og bære den mye med meg. Spill ikke vesentlig. Noen som har erfaringer med disse? Eller andre tips til gode kjøp? Mange takk! Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Hvis spill ikke er vesentlig, så ville jeg gått for Acer'en. Den har mye bedre batterikapasitet. Dette er noe jeg setter mye pris på. Les forøvrig testene på barbara.no Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 hmm...hvis du ikke har behov for å spille i det hele tatt ville jeg heller sett meg rundt etter en annen centrino maskin, med et enklere skjermkort...begge disse maskinene har vel et radeon 9000 kort, som sannsynligvis trekker prisen opp på begge maskinene... men hvis du gjerne har lyst til å spille litt så er begge disse maskinene gode valg...av de erfaringene jeg har lest, så virker ihvertfall zepto som et meget solid selskap, med solide maskiner! vh krister Lenke til kommentar
ekren Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Disse maskinene er vel rimelig like.. kan ikke helt skjønne hvorfor zepto med radeon 9000 64 mb skal være så mye bedre enn Acer med radeon 9000 64 mb.. hehe.. Har inntrykk av at Acer har bedre kvalitet på materialer osv.. Sett og prøvd maskinen, og den virker vanvittig bra.. Mitt førstevalg om jeg skulle kjøpt noe i dag hvis pris også teller (T40p..) Lenke til kommentar
Dynastar Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for gode råd! Hvis jeg ikke prioriterer spill (blir sef noe..), og skal se meg om etter andre centrino maskiner, som Krister foreslår: Hva er alternativer? Er det verd pengene å gå ned på en Packard Bell easy note t? Er noe slikt mye dårligere? Hva er forskjellen i praksis? Mindre minne på den, men hva utgjør det til "normalt bruk" (tekstbeh, lagring dokumenter / bilder etc i relativt solide menger) Mange takk igjen. Morten Lenke til kommentar
ekren Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Anbefaler deg å vurdere ting som skjermstørrelse og oppløsning på skjerm, teknisk kvalitet, tastatur osv også. For min del er det rimelig uaktuelt å ha noe lavere enn 1400x1050 oppløsning med mindre det er en 12.1" skjerm på en maskin som veier langt under 2 kg.. Har selv om en Compaq EVO N800C som jeg er MEGET godt fornøyd med, minner litt om acer, men litt svakere skjermkort og selvfølgelig mer støy og lavere ytelse enn centrino. Jeg har kun denne maskinen, og bruker den til alt mulig, og har ennå ikke funnet svakheter! Tenk litt over om du skal ha en maskin som er så liten og lett som mulig, eller om du skal ha noe som skal erstatte mye annet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 For min del er det rimelig uaktuelt å ha noe lavere enn 1400x1050 oppløsning med mindre det er en 12.1" skjerm på en maskin som veier langt under 2 kg.. hvorfor det? Lenke til kommentar
Dynastar Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2003 Takk igjen. Dette høres kanskje litt klysete ut, og det er ikke meningen, men jeg har lite peiling, samtidig som jeg ønsker "det beste" jeg kan få til rundt 15000 eks mva. Da virker det så langt som om det står melloom disse to maskinene. Enig? Lenke til kommentar
ekren Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Hei! Dette med skjermoppløsning er hvertfall for meg viktig rett og slett for å få plass til mye på desktop'en. I tillegg synes jeg alt blir litt for stort med 1024x768 oppløsning på en 14.1" eller spesielt 15" skjerm. Men dette er selvfølgelig en personlig mening. Er hvertfall utrolig godt fornøyd med 1400x1050 på 15", og anbefaler absolutt dette til folk med normalt syn! Men det er klart, en maskin med 15" skjerm vil aldri bli liten og veldig lett, selv om f.eks Acer kun veier 2.6 kg, og er ganske tynn, blir det fortsatt en relativt stor maskin! Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Hvis du kommer fram til at mskinene er like gode, så tenk service og. Vet ikke hvordan det er med Acer, men hos zepto kan du bare slenge deg på tbanen (hvis du bor i nærheten av oslo) opp til folka så fikser de det meste mens du venter. De er alltid blide og serviceinnstilte. Tror aldri jeg har opplevd bedre service uavhengig av produkt. Det teller litt det og. Lenke til kommentar
Dynastar Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Service er meget viktig, men jeg bor i Sydney fra Juli av, og har vel således behov for en internasjonal aktør. Og der stiller vel Acer sterkere,- eller? Maskinen skal brukes til "alt", som en erstatning til stasjonær, samtidig som den skal fraktes mye rundt. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 21. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg tror ganske sikkert jeg vil anbefale deg ACER 800. to års internasjonal garanti er veldig greit å ha hvis du skal til sydney.. denne t-banen opp til skullerud blir litt mindre viktig da.. I tillegg tror jeg etter andre zepto maskiner jeg har sett på at kvaliteten på denne er lavere enn acer, så hvis den ikke er mye billigere, tør jeg påstå at acer er en bedre maskin. Ellers må jeg også innrømme at inntrykket av Zepto, og deres service og kundebehandling er svært bra, kanskje spesielt fordi de fortsatt er et lite firma som tar seg til personlig behandling av kundene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå