stigzy Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei:-) Jeg har hatt en apple AirPort extreme basestasjon(Trådløs router fra apple) en stund nå. Å i flere måneder virket alt perfekt, intill en dag. På routeren så har jeg ett nettverk på 2,4 GHz å ett nettverk på 5 GHz. I hus så har vi en iMac, Macbook, Acer bærbar x2, acer stasjonær.. Vi har 20 mbit nettverk hos ventelo og alt virket bra til denne dagen, og etter det så virket det ikke så bra. Problemet er som følger: iMac'en min er koblet til 5 GHz linjen, på grunn av at den støttet den trådløse 'n' teknologien som tilsvarer 5 GHz nettverk. Mens alle de andre dataene i huset støtter kun 2,4 GHz nettverket. Det som er at iMac'en går strøkent på nett, med andre ord feilfritt og raskt:) Mens alle andre data'ene er veldig trege på nette. iMacen får mellom 11-14mbit mens de andre får mellom 0,5-1,5 mbit på det beste. Og da lurer jeg på hva som ble plutselig galt med nettverket? Hva jeg eventuelt skal gjøre? Det jeg har gjort til nå er å nullstile ruteren uten hell, sjekket nettverklinjen hos leverandøren min, og der var det ingen problem. Jeg har ikke rørt noe på instillingene på routeren for uten å skru på 5 GHz nettverket. Håper på svar:-) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hvis du bor i rekkehus/leilighet og naboene dine nylig har skaffet seg egen trådløs router, kan det være at dere bruker for nærtliggende kanaler. Da vil hastigheten kunne synke betraktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå