Gjest Guest_Kristine_* Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sliter fryktelig... Bor sammen med en eks som er skikkelig vanskelig, og får meg til å grine hver dag han er i nærheten av meg. Jeg har vært dum, jeg er sikkert ganske ødelagt.... Jeg har bodd med han i 13 år, og han har hele tiden kranglet med meg, og vært negativ og ikke kjærlig med meg. Han snakker som om han er en eksamenslærer for meg hele tiden. Kjefter.. Kjefter og kjefter. Sånn har han vært i alle 13 årene, er kun småsekunder innimellom han har roet seg. Men det har vært slutt innimellom hele tiden, men jeg har ikke flyttet ut.. Jeg er helt utslitt, sliten , orker ikke se etter leilighet, orker ingenting... føler meg så utslitt. Så vidt jeg orker å jobbe..... bruker alt jeg har av krefter til jobben for å makte å holde det gående... Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til meg , hva jeg bør gjøre med situasjonen min, hvordan finne overskudd og roen med seg selv. Håper at noen kan gi meg noen tips og råd...om hvordan jeg skal klare å finne meg selv, og jobbe med meg selv..... Jeg er helt totalt utslitt... tiltaksløs og virkelig sliten..... Jeg er redd alt... angst for å ikke komme meg vekk fra dette, angst for å være her, angst for alt.... Så syk er jeg blitt.... så jeg håper at noen kan tipse meg litt om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sliter fryktelig... Bor sammen med en eks som er skikkelig vanskelig, og får meg til å grine hver dag han er i nærheten av meg. Jeg har vært dum, jeg er sikkert ganske ødelagt.... Jeg har bodd med han i 13 år, og han har hele tiden kranglet med meg, og vært negativ og ikke kjærlig med meg. Han snakker som om han er en eksamenslærer for meg hele tiden. Kjefter.. Kjefter og kjefter. Sånn har han vært i alle 13 årene, er kun småsekunder innimellom han har roet seg. Men det har vært slutt innimellom hele tiden, men jeg har ikke flyttet ut.. Jeg er helt utslitt, sliten , orker ikke se etter leilighet, orker ingenting... føler meg så utslitt. Så vidt jeg orker å jobbe..... bruker alt jeg har av krefter til jobben for å makte å holde det gående... Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til meg , hva jeg bør gjøre med situasjonen min, hvordan finne overskudd og roen med seg selv. Håper at noen kan gi meg noen tips og råd...om hvordan jeg skal klare å finne meg selv, og jobbe med meg selv..... Jeg er helt totalt utslitt... tiltaksløs og virkelig sliten..... Jeg er redd alt... angst for å ikke komme meg vekk fra dette, angst for å være her, angst for alt.... Så syk er jeg blitt.... så jeg håper at noen kan tipse meg litt om hva jeg skal gjøre. Hei, Er jo absolutt ingen ekspert, men min personlige mening er ; Du << MÅ >> flytte ut! Prøv å samle krefter å kom deg ut. Lei deg en leiglighet? Se i avisa/internett og ring/send mail. Jo fortere jo bedre. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 ja, jeg Må. Jeg blir jo syk av han... er syk av han, og jeg har det så mye bedre uten å være nær han i huset... Han er så vanskelig. Jeg må se etter leilighet, som du sier. Være aktiv der, og komme meg vekk. Dette går ikke mer, det er sant. Lenke til kommentar
Kyrk Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du må innse at du er ansvarlig for ditt eget liv og dine egne handlinger. Kom deg vekk fra der nå! Flytt inn hos venner/familie/bekjente. Si at du har en krisesituasjon. Der du bor finnes det sikkert et krisesenter for kvinner. I Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim finnes det f.eks. Her finnes det hjelp hvis du er skikkelig desperat og at du trenger et sted og bo. Deretter hvis han plager deg og forfølger deg anmelder du han slik at han får besøksforbud. Flytt fra han nå! Pakk sakene dine nå og stikk. Ikke tenk på økonomien og hva som skjer i morgen. Grunnen til at du sikkert føler dårlig samvittighet(som jeg antar at mange i din situasjon er i) er at du har blitt manipulert. Lykke til. Jeg vet du klarer dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Er det noen i familien din, eller venner av deg som du kan spørre om hjelp? Hvis ikke kan du kanskje prøve å bestille en time hos fastlegen din. Prøve å forklare situasjonen, så legen kan hjelpe, kanskje h*n klarer å ordne det sånn at du får noen til å hjelpe deg å få deg et nytt sted å bo. Uansett, si det til noen. Det er nok en ganske tung prosess, spesiellt nå som du føler deg så utslitt. Kanskje det kan hjelpe å ringe til en hjelpetelefon? Eventuelt skriv til dem om det er lettere. Endret 2. oktober 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå