Gjest medlem-82119 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har lest endel reviewer på dette kabinettet, de varierer om kjøleevnen fra HAF nivå på det beste til nærmest null kjøling på det verste. http://www.legitreviews.com/article/1036/1/ Aner ikke hvordan reviewene kan variere så enormt, men-men. Gjevnt over får det gode resultater på kjøleevnen, men det er jo mulig å dytte inn inntil fire vifter til om man vil. Hva mener dere om nødvendigheten av flere vifter og hvor disse isåfall bør stå? Det som skal inn er en corsair 1000 watter, gigabyte ga-ex58 ud5 med intel i7 920, og ati radeon hd5870. Lenke til kommentar
lordwolf89 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har lest endel reviewer på dette kabinettet, de varierer om kjøleevnen fra HAF nivå på det beste til nærmest null kjøling på det verste. http://www.legitreviews.com/article/1036/1/ Aner ikke hvordan reviewene kan variere så enormt, men-men. Gjevnt over får det gode resultater på kjøleevnen, men det er jo mulig å dytte inn inntil fire vifter til om man vil. Hva mener dere om nødvendigheten av flere vifter og hvor disse isåfall bør stå? Det som skal inn er en corsair 1000 watter, gigabyte ga-ex58 ud5 med intel i7 920, og ati radeon hd5870. hmm det jeg har sett av rewievs, er at ideen er at kald luft kommer inn neden ifra og stiger oppover, jeg er også litt forvirrå når det kommer til Kjæling og vifter, men om du installerer en vifte i bunnen så er det vell bedre enn ingen vifte i bunnen men HAF nivå tror jeg nok ikke det er, men nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i negativt/positivt luftrykk i kabinett osv så kan egnetlig ikke si noe om det Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hovedpoenget er vel at kabinettet er 3-delt i 3 rom, hvor psu deler det ene, hovedkort det andre og optiske enheter det tredje. Prinsippet er at så lenge varmen fra gpu og cpu ikke får blandet seg med alt så trenger man mindre vifter. I reviewer så ligger det ofte bare 1 grad over haf, og det er suverent. Har vurdert å stappe en vifte nederst, og en vifte i skilleveggen over psu, da burde man få mer kald luft inn. Samtidig så vil man vel skape et lite overtrykk i bunn slik at ikke støv suges inn. Toppen er jeg usikker på, for mye vifter der skaper undertrykk i følge endel reviewer. Er også redd for å klusse til kjøleprinsippet slik det er levert. Å stappe inn fire vifter kun fordi man kan vil jeg ikke med mindre det hjelper. Lenke til kommentar
lordwolf89 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hovedpoenget er vel at kabinettet er 3-delt i 3 rom, hvor psu deler det ene, hovedkort det andre og optiske enheter det tredje.Prinsippet er at så lenge varmen fra gpu og cpu ikke får blandet seg med alt så trenger man mindre vifter. I reviewer så ligger det ofte bare 1 grad over haf, og det er suverent. Har vurdert å stappe en vifte nederst, og en vifte i skilleveggen over psu, da burde man få mer kald luft inn. Samtidig så vil man vel skape et lite overtrykk i bunn slik at ikke støv suges inn. Toppen er jeg usikker på, for mye vifter der skaper undertrykk i følge endel reviewer. Er også redd for å klusse til kjøleprinsippet slik det er levert. Å stappe inn fire vifter kun fordi man kan vil jeg ikke med mindre det hjelper. er VELDIG nyskjerig på det kabinettet der ikke bare er det eyecandy, men det er søren meg fult stappa av flotte features, selv HAF 932 må se seg slått av den geniale cable management, og hotswap hardisker, pweaonlig ville jeg ha stappa ei vifte i bunn, og i skilleveggen mellom PS og GPU/CPU, for å forbedre luft flyten dit, i toppen ville jeg personlig ha montert vannkjøling til CPU, slik at det er kunn GPU og RAM som trenger Air Cooling Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Skulle ønske noen hadde er faring med dette men det er jo så nytt foreløpig. Er vel mest usikker på om medfølgende vifter er nok hvis man ikke skal drive og klokke og lignende. Tenker også på at en enkel vifte i skillet over psu suger luft fra åpningen rett under, og en vifte på toppen sørger for gjennomstrømming.....muligens en grei løsning??? Litt usikker på hvor effektiv den nederste viften vil bli, siden den står mot veggen og ikke ut mot fronten. En i bunn i skillet over psu og en på toppen sørger vel for en bedre luftflyt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Bestillte det med to ekstra vifter som planlegges å brukes i skilleveggen over psu og toppen for å få en bedre luftflyt fra bunn til topp hvor varmen normalt stiger. Så endel reviewer med salgsversjonen, og ikke den første versjonen hvor hullet til cpu kjøleplate var for lite og litt feilplassert. Nå ser det veldig bra ut, synes jeg, og med corsair psu i også så får man en helhet i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå