No14 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg eier halvparten av en fritidsbolig. Kan jeg ta opp lån med sikkerhet i min halvpart uten samtykke av den andre eieren? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er den seksjonert og tinglyst som en juridisk enhet? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva betyr seksjonert? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Delt i to juridiske enheter med eget bruks- og gardsnr. Eller er den sameie? Flytter denne til juss. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Sameie. Det er et bruks- og gardsnummer. Vi står oppført som eiere av 50% hver. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Da er du nok låst til samtykke, er jeg redd for. Sikkerhet som pant må være godkjent og undertegnet av alle eiere. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ok, takk for svar! Et tillegsspørsmål: hvis en part vil selge og den andre nekter, hvordan går man frem hvis partene ikke har mulighet til å kjøpe ut hverandre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Man tar kontakt med en eiendomsadvokat Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ok, takk for svar! Et tillegsspørsmål: hvis en part vil selge og den andre nekter, hvordan går man frem hvis partene ikke har mulighet til å kjøpe ut hverandre? Den som selger vinner. Hvilken som helst part kan kreve sameiet oppløst med mindre noe annet er avtalt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 og medeier har forkjøpsrett til parten.. Ikke noe problem å kreve et sameie oppløst, har selv begjørt dette for moren min. Spesielt kjekt hvis det blir for mange kokker, og noen som absolutt skal krangle på alt. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Okay, kjenner meg litt igjen der KVTL. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 En feilplassert post fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå