Pitteliten Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Bor for tiden i USA og eier av denne laptopen: http://usa.asus.com/product.aspx?P_ID=0rtKwgmuen69jiqw Kommer hjem til Norge i noen måneders tid, og lurer på hva jeg burde kjøpe for å beholde full bruk av laptopen hjemme? Tidligere har jeg brukt reise-stikkontakter (http://www.amazon.com/Kensington-33117-International-Travel-Adapter/dp/B0002H4YUI/ref=sr_1_16?ie=UTF8&s=electronics&qid=1254517066&sr=8-16) men jeg er bekymret over overdreven bruk av dette, siden jeg denne gangen blir i Norge i over tre måneder, og jeg er av den typen som nesten aldri slår av PC'en. (Vanligvis er jeg bare hjemme i moderlandet ett par uker av gangen, 1-2 ganger i året.) På ett tidspunkt hadde jeg en HP laptop hvorpå jeg fant en ledning som passet hos Expert, men har enda ikke funnet noen ledning som passer for en Asus laptop, så jeg vet ikke hva jeg burde satse på denne gangen. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vell, første du kan gjøre er å sjekke transformatoren som sitter på ledningen til laptopen din. Står det 100 eller 110V til 220 eller 230V så trenger du bare å bytte støpslet, da vil den funke like bra på begge nett og slår over selv. Står det kun 110V så må du gjøre noe drastisk, da må du enten skaffe en overgang som transformererer ned 220'n vår til USAsk 110V Alternativ to er å finne en ny ledning med transformator for det europeiske markedet, disse selges på Komplett og er greie siden pluggen inn til laptopen er internasjonal, men spenningen til laptopen og pluggen må matche, dette er dog listet på transformatoren som sitter på ledningen du har nå. Lenke til kommentar
Pitteliten Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Står det 100 eller 110V til 220 eller 230V så trenger du bare å bytte støpslet, da vil den funke like bra på begge nett og slår over selv. Det står 100-240V - slik: Så da regner jeg med at alt jeg trenger er å finne ett nytt støpsel. Tusen takk for kjapt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå