Bjornar95 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hallo! Jeg er en som er nybegynner i tennis, og bare lurer på om noen har noen øvelses tips til meg Bjørnar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 trenger du forsatt tips?? ser at det er en stund siden du skrev dette hehe Lenke til kommentar
TheShockz Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hmm... vet ikke helt hvordan jeg skal si det men visst du lurer på hvordan du holder tennis rackerten (F.EKS) så holder du hånda opp på rekkerten (håndflate på strengene) og drar ned til håndtaket og tar tak. Da har du ett perfekt tennis-grep . Og visst du ikke har tenkt på det så kan du alltids gå å begynne på trening, der viser de deg alt du trenger å vite. Peace. Kenneth. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) En smule gammel post kanskje men hvis du fremdeles trenger tips så kan jeg jo komme med noen... 1: Grepet er viktig, bruk det som heter continental grip. Det er viktig at du ikke holder for langt oppe på racketen slik som mange nybegynnere gjør. Continental grip fungerer til det meste, tenk at racketen er en hammer og hold den i enden, ikke oppe. Flere grep kan du ta i bruk etter hvert som teknikken setter seg. Se bilde nederst på denne siden. Videre er det lurt å tilpasse grepet på racketen til hånda med å bruke overgrip. Dvs at hvis racketen er for liten for hånden din der du holder så kan du legge på flere lag til den blir passelig for deg. Det er også viktig å bytte grep når det gamle blir slitt, det blir unødvendig vanskelig å spille med et slitt grep. . 2: Det er viktig å ikke begynne for hardt, å slå ballen med mye kraft hjelper ikke i starten. Få teknikken på plass og slå med moderat kraft til teknikken sitter, så kan du heller øke kraften i slagene dine gradvis. Det er nødvendig med for å i det hele tatt treffe innenfor banen når nivået stiger. Fourhand og backhand bør du trene mye på, det er de slagene du bruker mest og det er viktig at de sitter. Videre er slice et relativt lett slag å få til (i alle fall på fourhand). Slice er ikke noe hardt slag, men det setter en kraftig bakoverskru på ballen, slik at når den lander på motstanderens banehalvdel vil den stoppe opp i stor grad. (finnes flere instruksjonsvideoer på youtube for dette slaget også). 3: Bruk det som heter i så stor grad som mulig fra begynnelsen, etter hvert blir det veldig viktig for å greie å bevege seg raskt nok til å nå ballen. 4: Tren regelmessig! Litt tennis av og til hjelper ikke hvis du vil bli bedre. 5: Kos deg! Lykke til! Endret 9. august 2010 av Kandalf Lenke til kommentar
jubb Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Har ikke mye å bidra med i tråden, men er i samme situasjon som trådstarter. Skal begynne i morgen. Vil ha denne i mine inlegg. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Et annet tips er å begynne baksvingen så tidlig som mulig. En typisk nybegynnerfeil er å vente for lenge med å få rackerten tilbake, da må du rushe rytmen. Når du må rushe rytmen fucker du teknikken samtidig. Husk at ballen skal slås foran kroppen, ikke på linje med kroppen. Vær på tærne og bruk hele banen. Endret 23. oktober 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå