Gå til innhold

Hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en gutt på 14 år som lurer på: hvis man er 180 cm høy, veier ca 50-60 kg men er 14 år, bør man trene med vekter da, eller bør det vente? Broren min på 17-år sier at jeg virker utvokst nok til å begynne, men ville høre med noen her først.

Hva mener du?

Bjørnar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ungdom i dag burde tvert i mot kommet seg inn på helsestudio tidligere. Det fins mange typer trening. Ikke dermed sagt at de skal trene sykelig og bole.. Heller tilbringe timene på helsestudio enn å sitte foran datamaskinen og drikke litervis med cola og wow'e dagen lang..

Begynn å tren du. Men hold deg til moderate vekter.

Vi mennesker er skapt til å bruke kroppen. 14-åringer også. At de i dag bare skal disse på rævva til de blir 18, synes i allefall jeg er helt bak mål..

Lenke til kommentar

Du høres litt tynn ut ja, selv er jeg like høy som deg men veier 76kg. Veide dog 60kg før jeg begynte å trene da, og da var jeg omtrent like høy som jeg er nå. 65kg er jo ikke så ille som 50-60kg som du først oppga.

Om du er redd for å trene og at det skal krasje med voksingen din osv, så kan du jo f.eks. trene med kroppsvekt? Mye vanskeligere å få skader av det, men for all del, tenk på teknikken. Uansett hva du trener med er teknikk viktig, og jeg tror at, som Sindre sier, at det ikke er noe problem uansett så lenge du trener på en god måte.

Lenke til kommentar

Hvis han er 180cm høy så trenger han jo ikke å vokse mer.

Tren deg opp ett år med teknikk, mobilitet og kordinasjon samt les deg til kunnskap. Så gå over til tyngre styrketrening.

Når du runder 16år og har lest en del om kosthold og trening. Så er det på tide å hive seg løs!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvis han er 180cm høy så trenger han jo ikke å vokse mer.

Tren deg opp ett år med teknikk, mobilitet og kordinasjon samt les deg til kunnskap. Så gå over til tyngre styrketrening.

Når du runder 16år og har lest en del om kosthold og trening. Så er det på tide å hive seg løs!

Den er grei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...