Odfjell Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei. Jeg har problemer med internett linjen min (bombe). Har CANAL DIGITAL sin Mega 20/1.8 Har i tilegg hastighetsoppgradering som skal doble opplastingshastigheten. Dvs si at opplasting skal ligge på en rundt nærmere 4 mbit/sek Jeg har en Dir 855 ruter og det ser ut som alt fungerer brillefint med henhold til hastigheten på nedlasting. På tptest.se viser nedlastingshastigheten i gjennomsnitt rundt 19Mbit, MEN opplastingshastigheten i gjennomsnitt ligger på en rundt 0,68Mbit Dette er MEGET skuffende. Lurer på hva jeg skal gjøre. Nå har ikkje jeg igrunnen veldig peiling pc og rutere, men om noen muligens har noen tips og triks, skriv det ned ENKELT. Gjerne steg for steg. Tusen takk. O Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Mest sannsynlig har de satt for liten hastighet opp på linja de. Hva sier support? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du har testet hastigheten ved å bare være tilkoblet modemet fra CD? Lenke til kommentar
Odfjell Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Mest sannsynlig har de satt for liten hastighet opp på linja de. Hva sier support? Hmmmm support sier linjen min er oppe og går. Pluss at de ga meg en del tips om hva jeg kunne gjøre/forbedre. Ingen av de funka derimot. Utførte ping test, rebootet hele systemet, fragmenterte c: disk...u name it! Og siden nedlastningshastigheten er 99% optimal skulle en tro den var iorden. Opplastningshastigheten derimot.... Skal høre en gang til med support. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Helt normalt att man får mindre enn det man skal. Med nesten 1 opp skal du egentlig være fornøyd. Alle linjer i Norge er nesten asynkrone. (fiber er vel det store unntaket) Lenke til kommentar
Odfjell Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Du har testet hastigheten ved å bare være tilkoblet modemet fra CD? Jeg har testet hastigheten sammenkoblet med ruter og maskin, og trådløs. Jeg får derimot akkurat de samme målingene. ca 19Mbit ned, 0,68 opp. Kan det være ruteren som har feile innstillinger? Lenke til kommentar
Odfjell Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Helt normalt att man får mindre enn det man skal. Med nesten 1 opp skal du egentlig være fornøyd. Alle linjer i Norge er nesten asynkrone. (fiber er vel det store unntaket) Det er jeg enig i, men siden jeg får så tett opp under på nedlasting som lovet er det jo pussig at opplasting har så stort avvik. Jeg ringte Canal Digital og de mente bestemt at det fullt mulig skulle være helt oppnåelig med rundt 4 opp med tanke på distanse til nærmeste sentral og kvaliteten på kablene inn til huset. Men dog.... Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vel teori og praktisk er to forskjellige ting. Mye som fungerer på papiret. Kanskje infrastrukturen deres ikke takler all opp trafikken ? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg har testet hastigheten sammenkoblet med ruter og maskin, og trådløs. D-Link-ruteren, eller modemet frå CD? Koble deg direkte på modemet frå CD, gjer målingar. Prøv med ein annen PC, koble på same måte. Får du same resultat då er det bare å ringe support, fordi då er ikkje din ruter noko hinder, og du har prøvd fleire maskiner, som minskar sannsynlegheten for at det er eit PC-problem. Helt normalt att man får mindre enn det man skal. Med nesten 1 opp skal du egentlig være fornøyd. Alle linjer i Norge er nesten asynkrone. (fiber er vel det store unntaket) Her er det snakk om koaksialkabel, ikkje telefonlinjer. Er ikkje vanleg med synkrone koaks-linjer heller, men ein kan oppnå langt høgare hastighetar via koaks-kabel enn ADSL. Eg hadde 10/1,8Mbit frå CD før eg flytta sist, og der var uthastigheten som den skulle. Endret 3. oktober 2009 av enixitan Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Har coax kabel hos GET med 18mbit \ 3.5mbit, der får vi nøyaktiv det vi betaler for. Coax støtter jo langt over 20mbit upload, bare ISPene er så knekne på uploadhastighetene. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Her må noen lære seg å feilsøke. Internett via coax hos CD er synkron og kan levere 20mbit dl og 4mbit ut... Du har koblet det slik idag: Kabelmodem -> Trådløsruter -> PC (via kabel/trådløs) Testen du skal utføre er: Kabelmodem -> PC (via kabel) Får du samme resultat da? Ja -> Ring CD-support og klag på uploaden. Du får ikke det du betaler for! Send teknikker og mål støy... Nei -> Vi må kikke på den trådløse ruteren din... På mine tidligere D-Link rutere finnes det en upload measurement greie og er ment til å prioritere spill/web fra hverandre... Målingen gjøres hver gang routeren booter og begrenset uploaden. Les denne tråden for problemet: https://www.diskusjon.no/lofiversion/index....915489-400.html Da har vi feilsøkt idag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå