Zhu_Shugui Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei. Har en rotete harddisk oppdelt i flere partisjoner etter flere installasjoner av både Windows og Ubuntu. Ønsker å "samle harddisken i én partisjon" slik at jeg kan installere Windows 7 der. Det er "Free space" og spesielt "Unallocated space" som volder litt hodebry. Hvordan kan jeg gå frem for å få til dette? Har backup, så er ikke redd for å cleane hele disken. Windows-installasjonen gir meg bare muligheten til å installere på ganymede C eller Free Space. Jeg ønsker altså å samle disken i én partisjon. Se vedlagt bilde fra diskbehandling. Takk. Klikk for screenshot av diskbehandling Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du trenger ikke gjøre noe i Diskbehandling. Installasjonsprogrammet lar deg ordne alt du trenger. Der kan du slette samtlige partisjoner og lage en eller flere nye. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Siden du er i ferd med å "formatere" som du sier, og du gjør som hårek sier, så skal du prøve slik som vedlagt bilde viser. Da lærer du noe mer + at kanskje du venter du til i morgen før du "formaterer". Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Må tilstå at jeg ikke så på bildet - det var noe treg tilgang. Ser nå at den første partisjonen ikke bør slettes. Lenke til kommentar
minibil Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hvordan formaterer man en windows xp pc? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Se post #2 som utgangspunkt, og spør etter det. Som start, har du startet maskinen din fra CD rom noe gang? Dvs boote fra en XP cd? Lenke til kommentar
Zhu_Shugui Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Siden du er i ferd med å "formatere" som du sier, og du gjør som hårek sier, så skal du prøve slik som vedlagt bilde viser. Da lærer du noe mer + at kanskje du venter du til i morgen før du "formaterer". Hei, skjønner at jeg ikke har termene helt innabords ... Takk for hjelpen, det løste seg etter veiledning! Dessuten lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå