Gå til innhold

Angrerett hos Canal Digital

VikinGz

Anbefalte innlegg

Heisann alle her ute på diskusjon.

Jeg har en lang mail gående med Canal Digital (altså siste rest av sovjet)

Det jeg er ute etter i dag er å kjøpe/få tak i er bare kortet til Canal Digital for å bruke dette på annet ustyr enn søplet til canal digital selv har.

Så lenge de nekter å gi meg bare kortet, og uansett hva jeg sier sier de jeg må kjøpe en dekoder/eller en cam moddul til en godkjent tv og få forhandleren til å fikse slik at jeg får ett kort. Dette er for meg uaktuelt...

Jeg vet at Telenor er eiere av Canal Digital, og fører med seg alt det som ikke fungerer nedover i kjeden...

Så lurer på følgende.

Viss jeg bestiller dekoder med kort hos canal digital over nett.

Får jeg da returnert selve dekoderen på angrerett men kan velge å beholde kortet? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved angreretten så skal varen leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Siden en vesentlig del av produktet mangler når du unnlater å returnere kortet, så vil atlså varen ikke kunne leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde.

Altså nei!

Lenke til kommentar
Ved angreretten så skal varen leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Siden en vesentlig del av produktet mangler når du unnlater å returnere kortet, så vil atlså varen ikke kunne leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde.

Altså nei!

Nja, jeg ser at kortet og dekoderen er to vitt forsjellige ting...

Hadde jeg tatt vare på fjernkontrollen hadde det vært noe annet.

Noen som har bestilt det til de tidligere? Står det på kviteringen at det er ett produkt, eller at det er to forsjellige produkt?

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt det til de tidligere? Står det på kviteringen at det er ett produkt, eller at det er to forsjellige produkt?

Hvis du bestiller via websiden http://www.canaldigital.no/TV/ (under "Sjekk for kabel TV") så oppgis i hvert fall prisen på dekoder og "Årlig programavgift" hver for seg og på hver sin linje, det kan være et argument for at dette er to forskjellige produkter, selv om det ikke er mulig å bestille de hver for seg.

Men du kjøper ikke kortet, du betaler en årlig kortavgift, så hvis du bare returnerer dekoderen på angrerett og ber om å få pengene tilbake på den (og ikke kortavgiften), så vil jeg tro at Canal Digital uansett har sitt på det tørre hvis de etter 1 år nekter deg å betale ny årlig kortavgift (være kunde hos dem) og stenger kortet ditt da.

Sannsynligvis vil Canal Digital refundere både dekoder og årlig kortavgift og bare sperre kortet ditt umiddelbart hvis du ikke returnerer det sammen med dekoderen.

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Du kan fint sende tilbake dekoderen og beholde kortet, men så fort de registrerer dekoderen tilbake så blir kortet automatisk annullert og sperret! Og du får ikke åpnet kortet da de kan se i systemet at dekoderen er returnert og de har derfor ingen dekoder eller dekodernummer å registrere smartkortet på!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...