AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Heisann! Jeg er ute etter et ettermonteringskit som gjør at jeg får lys under ved beina i bilen! Altså for fører og passasjer. Veit dere om noe sett av denne typen? Håper på svar! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er vel bare til å koble en katode til strømnettet, og evt. legge til en av/på bryter? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Må jeg ikke ha slike invertere på katoder? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 De inverterne er litt skumle syntes jeg! Mange som har fått sånne invertere smeltet! Ikke noe særlig at den smelter inne i bilen? Men dette er sånne pc neon greier da, mulig det finnes bedre enn disse omkring. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Invertere for PCer skal man nok være litt forsiktig med å bruke i bil. Det er nærmere 15V til tider i bilens elektriske anlegg, i vertfall 14V. En PC har 12V +/- 5%. Slike invertere for kaldkatoder inneholder ikke noe spenningsregulerende elektronikk, kun en liten trafo og en pulsgenerator. Spenningen som kommer ut vil derfor ligge som et produkt av innspenningen. En annen ting er at de er selvsagt ikke beregnet for å brukes i minusgrader eller ved kondens. Kan det være aktuelt å bruke LED? Finner endel slikt her: http://dealextreme.com/products.dx/category.712 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Takk for godt svar gxi! Det er leit om en slik inverter begynner å tulle inne i en bil. Noe jeg ikke ønsker i det heletatt.. LED er jeg villig til å kjøpe ja! Så på siden du gav meg, og var mye bra der! Hva sier dere til sånne LED strips? Altså, remser med LED på, som man kan bøye til. Mulig dette passer godt under ved beina der jeg har tenkt å feste de! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva med noen slike? http://dealextreme.com/details.dx/sku.18060 Jeg tviler litt på at det er noe særlig effekt fra LED-båndene selv om de produserer noen watt pr meter. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Den saken så veldig bra ut! Også meget billig... Du anbefaler denne fremfor stips? Har også tenkt å montere noe under dørene mine, slik at jeg ser bakken når jeg går ut om kvelden. Kanskje dette passer der også? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg har ikke testet noe av det, jeg bare ser på spesifikasjoner og hva som er ønsket oppnådd effekt. Vær oppmerksom på at disse kan bli veldig varme under drift, så montering må skje slik at varmen ikke påvirker noe annet som ikke tåler det. Angående montering under bilen/under dørene (samme greia) må du isåfall montere dem inni en tett lykt. Det må være 100% tett, ellers skal jeg garantere deg at det ryker før en time i saltsprut er unnakjørt. Endret 2. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ah skjønner! Da skal jeg sjekke opp effekten på de LED stripsene jeg har funnet. En tett lykt er nok å foretrekke ja! Bra du nevnte det, for jeg hadde helt sikkert glemt det! De stripsene jeg har sett på står det at de er 100% vanntette, men man kan vel ikke stole på det.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Vanntette og salt/grus/steinspruttette er to veldig forskjellige ting Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Kan jo prøve å "bygge" inn noe slikt under døra/kanalen: http://www.v-leds.com/Exterior-LED/DRL-LED...0-p6374250.html Disse kan nok også brukes innendørs. Kan være at de lyser ganske godt også. Men vær oppmerksom på at installasjon av ekstra lys på utsiden av bilen er ulovlig. Endret 3. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Blir vel som på noen Audi´er, så kan ikke se helt problemet der Om ikke annet så har jeg godt synlig, dog røde, lys når jeg åpner dørene på Volvo´n jeg kjører nå, var samme på Accord´en jeg hadde Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Det bør vel være lov? Pappa har lys under speilene sine som går på automatisk når man lukker opp døra, og dette er originalt.. Men bør absolutt prøve å få det tett ja! Greit at det ikke kortslutter med EN gang... Går det an å dimme LEDS btw? Greit å vite om jeg finner ut at den saken fra v-leds lyser helt SINNSYKT mye! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Det er STOR forskjell på å ettermontere noe og å ha det originalmontert. Når det er originalmontert er det godkjent sånn (som en del av hele lysinstallasjonen, ikke nødvendigvis separat). Ettermonterer man ugyldiggjør man godkjenningen man har fra før, og ender opp med at hele lysinstallasjonen på bilen er ulovlig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Da vil det jo si at jeg har ugyldiggjort dette for lenge siden, da jeg har satt i LED pærer i alle kupelys osv? Men noe slikt kan da ikke skade veldig mot trafikken. Jeg er imot all slags modifikasjoner som gjør at det blir værre for trafikken rundt meg! Men slike småmods vil jeg nesten spandere på bilen.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hva du gjør innvendig i bilen spiller egentlig ikke så stor rolle, selv om det også er godkjent slik det er. Utvendig skal du være forsiktig, fordi det er ikke alltid du klarer å se selv konsekvensene av hva du gjør. Det kan skape problemer som du ikke har eller kommer til å tenke på. Alt av slikt ekstra lysting som settes på nye biler er nøye gjennomtenkt og godkjent slik det er. En liten modifikasjon kan være nok til at det ikke ville blitt godkjent av en grunn du sikkert ikke kjenner til. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Absolutt! Får prøve ut med lys innvendig først! Si gjerne ifra om dere finner noe som passer HELT utmerket til mitt behov! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå