hawkbay Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei, Jeg har nettopp fått meg en ny Samsung SyncMaster P2270 som jeg bruker til extended desktop sammen med en compaq laptop som har Nvidia GeForce 8200M G skjermkort. Nyeste skjermdriver fra samsungs hjemmesider er installert og skjermkortet er også tålig oppdatert. Jeg bruker VGA tilkobling til skjermen fordi jeg ikke har DVI utgang på laptopen. I et par dager har det fungert helt fint, men nå opplever jeg at grafikken tidvis "vibrerer". Litt vanskelig å forklare, men det er som om rette linjer i for eksempel tekst og programmer "bølger". Dette skjer aller værst på den høyeste oppløsningen som er 1920x1080. Desto lavere oppløsning jeg velger, desto mindre intenst er problemet. Hvis jeg setter oppløsningen ned til 1440x900 er problemet helt borte. Men hva skal jeg med en 24 tommer hvis ikke jeg kan kjøre den høye oppløsningen? Det som er veldig rart er at problemet kommer og går. På tiden jeg har brukt til å skrive dette innlegget har styrken / intensiteten i vibrasjonen økt og redusert flere ganger - og nå kjører jeg 1920x1080. Jeg tenkte kanskje noen av de andre enhetene jeg har plugget inn i laptopen skaper interferens av noe slag, så jeg testet med å koble ut samtlige usb enheter, nettverkskabel og strøm kabel. Det eneste jeg hadde plugget inn var skjermkabelen, men det ga ingen åpenbar effekt. Jeg lurte også på om varmeutvikling inne i laptopen kunne ha noe som helst med problemet å gjøre, men da skal det nevnes at jeg har en egen kjøledings som jeg setter laptopen oppå for å holde den kald. Den er på hele tiden, men jeg koblet også den ut når jeg testet. Det kan også virke som om enkelte deler av skjermen er mer påvirket av problemet enn andre, feks hvis jeg beveger et vindu høyt opp på skjermen er det ofte mer intenst der enn om jeg har vinduet langt nede på skjermen. Men igjen - problemet kommer og går så det er ingen åpenbar sammenheng her heller. Enkelte ganger er det like intenst oppe og nede på skjermen. Er det noen her som har opplevd liknende før eller har en idé om hva dette kan skyldes? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er ikke helt samme tilfellet men jeg opplevde dette på min forrige media pc, (da var det på 1440x900) og ene gangen måtte eg faktisk bytte hovedkort/skjermkort, mens en annen gang holdt det med å reinstallere pc'en. Mulig å prøve det siste av de 2? Kan være det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå