Nota Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei. Jeg har Abit NF7-S og en WD Raptor disk. Disken er koblet til hovedkortet og den kommer opp når jeg går inn i Serial-ATA RAID-oppsettet. Problemet er at den ikke kommer opp i Windows og heller ikke når jeg skal installere Windows. Har formatert disken i Raid-oppsettingsverktøyet. Hva gjør jeg feil? Må jeg ha drivere til Serial-ATA kontrolleren? Fungerer den ikke som IDE-kontrolleren på dette? Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du må ha drivere til dette. Ligger på www.abit-usa.com. Husk å velge de aller nyeste driverene. De forrige har det dessverre vært litt tull med. Folk har fått litt korrupte data og sånn på enkelte SATA-disker og IDE-disker (brukt med den SATA-overgangen). Dette er heldigvis rettet i den siste driver-utgaven! Lenke til kommentar
Geckho Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Problemet er at den ikke kommer opp i Windows og heller ikke når jeg skal installere Windows. Last ned driverne som olaeirik sa, pakk ut til en diskett og husk å trykke F6 når du skal installere windows.. Dette er heldigvis rettet i den siste driver-utgaven! Ikke rettet i s-ata driveren, men i siste beta bios.. Og det var i raid oppsett og enkelte tilfeller single disker dette skjedde.. Skal du kjøre raid bør du oppdatere bios.. Last uansett ned siste s-ata driver.. Forøvrig en god side: http://www.motherboardfaqs.com/NF7/index.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå