the_fire Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hei. På grunn av aldring, har en essensiell gummipakning i toalettet blitt ødelagt. Problemet medfører at toalettet ikke vil skylle ned. Det er lett å fikse dette, alt man trenger er en ny gummipakning. Men som sagt var problemet aldring, og da kan man også anta at slike deler ikke er tilgjengelig. Dette er en på en (hybel-)leilighet i dublett. Jeg flytter ut i midten av oktober, og lurer på om utleieren kan kreve at jeg og den andre jeg leier med, må kjøpe nytt toalett. Jeg har ikke gjort noe annet enn å bruke toalettet normalt. Hvem bør betale? (Eventuelt, hvor kan man få tak i slitedeler til toalett?) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Mener det er huseieren som har ansvar for slikt vedlikehold.(normal slitasje) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Dette ville jeg anta går under "normal slitasje". Uansett så er det ikke vanskelig å fikse som regel. Bare snakk med din lokale rørlegger. Han har sikkert det du trenger til en overkommelig pris. (Med mindre du må ha rørleggeren til å fikse det for deg. Da er ingenting billig eller overkommelig) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Enhver seriøs rørlegger har pakninger og reservedeler til toalett og vask. Uansett så er det utleier som skal bekoste dette, men om det er en privatperson så kan du sikkert gjøre en avtale om dette. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Gi beskjed til huseieren i god tid, allerede nå. Da slipper dere unødvendig oppstyr etter at dere har flyttet ut. Normal slitasje er det huseieren som skal dekke kostnadene av. Men gi ham beskjed for å få avklart en rask løsning. Så er han ihvertfall klar over problemet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Tråden omhandler ikke forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Juss, eventuelle reaksjoner på modereringen gjøres på pm. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du -må- gi beskjed til utleier fort som f.. Dette er slitasje, som ikke du skal dekke, men utleier. Derimot om du IKKE gir beskjed før du flytter ut, kan du få et problem opp mot utleier osv.. Så vær lur nå . Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Beskjed er gitt, og jeg snakket med han som hadde bodd der lenger enn meg, og han fortalte at det hadde vært en rørlegger som hadde sett på saken tidligere. Har ikke fått noen tilbakemelding fra eieren (sendte sms), men regner med at dette ikke er noe å bekymre seg over. Takk for svar, kjekt å vite om "normal slitasje" for fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå