Yankes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg hadde dette problemet for en stund siden og fikk hjelp her.. Jeg fikk det til (selv om koden sikkert er tungvinn og/eller feil, så funka det hvertfall). Men så oppdaterte jeg alle nettleserene mine og testa siden, og da funka det ikke lenger. #main diven følger #hoyre diven, men stopper der #hoyre diven stopper. Og #hoved diven bare fortsetter nedover der den inneholder mye. Jeg vil at #main diven skal følge den lengste diven (det er som regel #hoved diven, med mindre den inneholder lite (da blir det #hoyre diven)). Når jeg hentet frem igjen koden så var ikke #fix der, da var det #hoyre:after, men når jeg prøvde det så havna plutselig #hoyre diven under #venstre diven, mens #hoved diven var på riktig plass. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? style.css <div id="main"> <div id="ventre"> // Menyer og litt sånn </div> <div id="hoved"> // Hovedsiden </div> <div id="hoyre"> // Brukermenyen og diverse </div> <div id="fix"></div> </div> index.php #main { background: #ffffff; width: 780px; margin: 0px auto; padding-left: 10px; padding-right: 10px; } #venstre { background: #ffffff; width: 125px; float: left; padding-top: 10px; } #hoved { background: #ffffff; width:496px; float: left; padding-top: 10px; padding-bottom: 10px; } #hoyre { background: #ffffff; width: 125px; float: left; padding-top: 10px; } #fix:after { background: #ffffff; width: 0px; float: left; content: ""; display: block; height: 0; clear: both; visibility: hidden; } #fix {display: inline-block;} /* Hides from IE-mac \*/ * html #fix {height: 1%;} #fix {display: block;} /* End hide from IE-mac */ EDIT: på denne PCen her kjører jeg nå Mozilla Firefox 3.0.14 og her funker siden helt fint, mens på den andre der jeg har oppdatert alle funker det ikke i firefox, tror det er 3.5.3 elns? Endret 2. oktober 2009 av YaNkEs Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Skal ikke #fix være "clear: both;"? -C- Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Jaggu så funka det, herlig at det var så enkelt da. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå