nomore Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hei, Jobber innimellom med en del småprosjekter som eg utvikler i PHP. Alle disse starter stort sett med at eg lager et system for autentisering, en funksjon for å hente frem sider som skal vises, en modul/meny funksjon og et eller annet basic design/layout. Etterhvert så begynner eg å bli lei av å lage det samme om igjen og om igjen før eg faktisk kan begynne på det som er særegent for det ene prosjektet. Og dette er litt kjedelig. Av og til så trenger eg noe så grunnleggende som innlogging, ei side for registrering av data og ei side for visning av data, mens andre ganger lager eg større og mer komplekse systemer med behov for brukere/grupper. Tanken min var derfor at det er vel enklere å finne et rammeverk/cms system som eg liker og som eg kan lage plugins til for å få det til å fungere. For en del år siden så tenkte eg det samme og lagde en nettside med PHP Fusion hvor eg så lagde plugins til dette for å dekke mine behov for systemet. Noen som har noen tips og/eller ideer? Forslag? edit: Rammeverket kan selvfølgelig være laget i hva som helst, men eg ønsker å utvikle plugins med PHP. Endret 2. oktober 2009 av nomore Lenke til kommentar
aCa Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har du testet noen PHP rammeverk før? Jeg liker godt Yii og Symfony rammeverkene. Men det er mange forskjellige rammeverk der ute, kommer litt ann på personlige preferanser hvordan du foretrekker å kode Begge disse rammeverkene støtter å lage egne plugins som du kan gjenbruke og det er en del ferdige plugins som det kan hende du vil finne interessante. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå