Gå til innhold

[Løst]PC Skjerm 24" med HDMI (Gaming, film)

Anbefalte innlegg

Hei, har skaffet meg PC, men mangler skjerm. Setter pris på hvis noen kan peke ut de beste alternativene til en skjerm som er bra å spille på, eller se film på. Den må også ha HDMI inngang, sånn at jeg kan koble til PS3n å se Blu-Ray eller spille.

Pris: Maks 2600

Har lett ganske lenge, men jeg er ikke sikker på HVA jeg må se etter.

Håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, dama kjøpte seg denne klikk

Angående hva man skal se etter tror jeg at lysstyrke, kontrast er det viktigste. Responstid har jo også litt å si, men de fleste lcd skjermer har god nok responstid.

Denne skjermen her har 300cd/m2 (høyere jo bedre tror jeg det er), msen er på 5ms, tror ikke du merker noe etterslepp på denne. Fungerer fint til serier, spill og bilderedigering.

Lenke til kommentar

Eg ser ingen grunn til å kjøpe ein dyrare skjerm, med mindre du MÅ bruke pengane. Eg har skjermen, den passar flott til gaming og har mange muligheiter for innstillingar.

Det einaste eg kan trekke den for, er litt baklys nede og oppe når skjermen er HEILT mørk, men det er ikkje spesielt merkbart.

Grei lyd-utgong på sida til headset, ørepluggar osv på venstresida av skjermen.

Skjermen funkar bra for meg og mine behov, Gaming, internett og PS3. Det fins sikkert betre skjermar der ute, men G2420HD er ein knallgod skjerm til 1600.

Hurtig levering også. Eg bestilte den+ei datamaskin på 15kg, og fekk den torsdags morgon (eg bestilte søndag klokka 23:30)

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Okey, ser Elkjøp ikke har den inne, men komplett har den.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

For noen hundre lapper dyrere, though. Skal jeg gå for denne? kjøpte meg pc til 13k, så har virkelig lyst på en GOD skjerm som passer ;)

Du må jo heller ikke ha HDMI inngang. Du kan kjøpe en HDMI til DVI kabel som du kan bruke til skjermen.

Altså, en jeg kobler til DVI kabelen og HDMI kabelen i? Link? Pris?

Vil dette være et smartere valg, siden jeg jakter på best spesifikasjoner til prisen?

Lenke til kommentar
Okey, ser Elkjøp ikke har den inne, men komplett har den.

<a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710</a>

For noen hundre lapper dyrere, though. Skal jeg gå for denne? kjøpte meg pc til 13k, så har virkelig lyst på en GOD skjerm som passer ;)

Du må jo heller ikke ha HDMI inngang. Du kan kjøpe en HDMI til DVI kabel som du kan bruke til skjermen.

Altså, en jeg kobler til DVI kabelen og HDMI kabelen i? Link? Pris?

Vil dette være et smartere valg, siden jeg jakter på best spesifikasjoner til prisen?

En HDMI kabel og DVI kabel er akkurat det samme, det er bare endeleddet som skiller dem. Med denne fra Komplett.no kan du bruke din vanlige HDMI kabel.

Lenke til kommentar

Takk for info og link!

MEN. Fant denne (billigere enn andre sider)

Asus VW246H

http://www.dustinhome.no/pd_5010305344.aspx

Den har HDMI inngang, pluss at skjermen ser veldig bra ut. Da slippre jeg overgang. Finnes en annen type av den med kamera, men jeg trenger ikke kamera. Av en merkelig grunn finner jeg den uten kamera dyrere enn den billige.

Uansett, vurderer å bestille i morgen (kan ikke i dag), godt valg?

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Tja, kontrasten og høgtalarar er vel den einaste forskjellen..

ASUS VW246H:

Contrast ratio dynamic 20000 :1

innebygd høgtalar

BenQ G2420HD:

Kontrastforhold 1000:1 / 40000:1 (dynamisk)

ikkje høgtalar

Eg veit ikkje om det har mykje å seie... Er ikkje akkurat nokon skjerm-ekspert. Men personleg hadde eg gått for BenQ. Den er også rundt 600 gram lettare.

Komplett seier: Skjermposisjonjusteringer Tilt

om BenQ, men dette er desverre ikkje sant (med mindre skjermen min har ein hemmeleg knapp ein plass ;) )

Det er vel akkurat det samme kva skjerm du velger, du blir sikkert fornøgd uansett:)

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...