Gå til innhold

Garantibytte Netgear MVA krav

Anbefalte innlegg

Kjøpte for 5 mnd. siden en Netgear Readynas Duo hos NetOnnet.For 1 mnd siden sluttet nettverkskortet i boksen å virke.Ringte NetOnnet og fikk der et nummer til Netgear.Der sendte de meg papirer for å sende boksen til Sverige for garantibytte.I dag kom det krav fra transportøren TNT og utlagt Mva+gebyrer.Er dette riktig.Varen er jo kjøpt i Norge....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skal ikke betale moms, siden den allerede ble betalt ved 1. innførsel til landet.

Dette er ...æh, nesten riktig:

NetOnNet har betalt toll ved import den opprinnelige ruteren. De skal ha dette beløpet tilbake ved utførsel av denne (når du sendte den fra deg). De skal deretter igjen betale vanlig toll på den nye ruteren (som du fikk tilsendt fra Netgear). De ender opp med å betale toll for ett stk. ruter, noe som er korrekt.

Kontakt NetOnNet, tollavgiften er altså Deres regning.

Lenke til kommentar

Minner meg litt om en retur jeg hadde med Scandinavianphoto, men de håndterte saken helt korrekt ifm kryssing av landegrenser,

Fikk tilsendt utførselsdokumentasjon(proforma faktura + forhåndsbetalt porto) og mottok den 3 uker etterpå med tolldokumenter hvor de hadde ordnet alt.

Hvis netonnet ikke har tilsendt dokumentasjon på forhånd, eventuelt bedt deg ordne det, så stiller de litt svakt.

Men alt slikt pleier å ordne seg hvis man nå bare kontakter de med saksinformasjonen og ber de på en hyggelig/normal måte å ordne opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...