si Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Fant noen tønner på et gammelt lagerområde jeg luska rundt på. Synes de poserte så fint. Endret 5. oktober 2009 av si Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jo.. de poserer jo fint. Kan ikke akkurat finne noe å si ellers. Himmelen til høyre venstre er jo veldig dramatisk, ser ut som det er uvær på vei. Det røde bygget.. vet ikke om det kanksje ville vært bedre med smalere DOF så det ikke kom så godt frem. Det blir bare synsing egentlig. Jo, jeg faller på at bildet ville blitt bedre med smalere dof. Ellers ser jeg jo at tønnene tangerer mange flater, nesten overalt. Bevisst eller ikke, så la jeg merke til det. Endret 2. oktober 2009 av pybalto Lenke til kommentar
si Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ellers ser jeg jo at tønnene tangerer mange flater, nesten overalt. Bevisst eller ikke, så la jeg merke til det. Ja, de gjør det. Sammen med alle tredelingene så gjør de bildet til en eneste geometrisk ...greie. Fargene understreker det. Det var det jeg synes var kult da jeg så det, det virket så veldig strukturert til å være helt tilfeldig. DOF'en tenkte jeg ikke egentlig så mye over her, men du har nok rett. Bare så det er sagt, jeg har ikke fjerna rødfargen fra noen av tønnene, de var sånn. Takk for svar:) si Edit: Forresten, jeg prøvde en versjon uten farger i bakgrunnen, nettopp for å få bort det røde huset. Synes på en måte det ble for flatt. Endret 2. oktober 2009 av si Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Poseringen er topp, ingen sceneskrekk der i gården. Kunne blitt genialt, men jeg synes bakgrunnen blir litt for rotete og tilfeldig. Det skyldes selvsagt at den _er_ tilfeldig. Litt mye forlangt at du skulle stable opp tønnene helt likt et annet sted. Men da har jeg nå avslørt min hovedinnvending i alle fall. Vanskelig å få tatt bildet fra en annen vinkel også, siden komposisjonen ville bli ødelagt. Blir vel litt sånn "enten tar man bildet og er fornøyd med det, eller så lar man være". Lenke til kommentar
si Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Legger til versjonen uten farger i bakgrunnen. Synes kanskje det så litt flatt ut, hele bildet ser mer konstruert ut enn det egentlig er. Men det bidrar jo til å gjøre bakgrunnen mer anonym. Hva mener dere? Det går jo an å kline noe gaussian blur på bakgrunnen også, men det gidder jeg ikke akkurat nå. si Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
jimsmyth Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dra ut til tønnene en gang til og prøv flere vinkler. Må finnes noen nærbilder, eller vinkler som fungerer bedre enn dette. Prøv det som trening og post et nytt bilde for oss:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå