hamame Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Rart ingen har referert til Itavisens liste over hvilke spill fra E3 de gleder seg mest til ( http://www.itavisen.no/art/1301217.html ) Antall spill i listen nedenfor: Xbox: 8 av 10 Pc: 5 av 10 PS2: 5 av 10 Cube: 3 av 10 (Ingen eksklusivt for cube) Half-Life 2 (PC, Xbox) Valve Software stjal showet med sin über-imponerende demonstrasjon av HL2. Den nye grafikkmotoren Source vil sette nye standarder innen 3D-spilling, og det beste av alt er at PC-versjonen lanseres allerede til høsten! September 2003 Fable (Xbox) Tidligere kjent som «Project Ego». Denne humoristiske og nyskapende tittelen fra Peter Molyneux og utvikler Big Blue Box ligger an til å bli tidens solo-rollespill. Klarer du ditt neste oppdrag på under tre minutter i bare underbuksa, uten å bruke en eneste healing potion? Vinter 2003 Halo 2 (Xbox) Det første Halo-spillet står fremdeles som en av storfavorittene på Xbox, og det vi hittil har sett fra etterfølgeren lover ekstremt bra. Halo 2 stiller klart blant de aller mest etterlengtede actionspillene for tiden, spesielt siden Doom III ikke ble vist på E3 i år. 2004 Need For Speed Underground (PC, PS2, Cube, Xbox) Neste generasjon i Need For Speed-serien ligger an til å bli en fulltreffer. Heftig drag- og streetracing på nattestid, med fullstendig skreddersybare biler. Kan også spilles på nett med PS2 eller PC. Våren 2004 Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2) Snake er tilbake, og denne gangen går ferden inn i jungelen. Spillet er fortsatt et stykke unna, men de lange demonstrasjonsfilmene vi fikk se indikerte at dette blir vel verdt ventetiden. Høst 2004 Prince of Persia: The Sands of Time (PC, PS2, Cube, Xbox) En gammel slager våkner til live. Men du trenger ikke være gammel PoP-veteran for å like UbiSofts nye Sands of Time - vi ble umiddelbart hekta bare etter et par sekunders spilling. Episke arabiske eventyr, nå for første gang med Bullet Time! Vinter 2003 Full Throttle II: Hell on Wheels (PC, PS2, Xbox) Lucasarts er snart ferdig med oppfølgeren til det klassiske eventyrspillet Full Throttle, og vi gleder oss umåtelig til å se om den gamle magien fortsatt er tilstede. Vinter 2003 B.C.(Xbox) Nok et herlig originalt spillkonsept fra Lionhead Studios. B.C. er en intrikat steinalder/primat-simulator, med en hel drøss nye spillmekanismer og fiffigheter. Målet er å nå den høyeste fjelltoppen, og gjøre ditt ypperste for stammens overlevelse. 2004 World of Warcraft (PC) Svært mange MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Games) ble vist frem på E3 2003, men fremdeles ligger World of WarCraft an til å bli en av de aller beste. La oss bare håpe perfeksjonistiske Blizzards ikke lar det drøye så altfor mange år... 2004? SSX 3(PS2, Cube, Xbox) Flere supertriks, større baner, mer frikjøring, og masse pulver. PS2-utgaven kan man også spille på nett. Tredje inkarnasjon av verdens villeste snowboard-spill vil nok få gjennomgå i de tusen hjem i vinter. 2003 Nå sier selvsagt ikke dette mye om kvaliteten på det ferdige produktet, men en viss indikasjon kanskje?? Og å sammenligne Xbox med PC... vel, under panseret på boxen er det PC-utstyr ja. Men Xboxen slipper jeg til stadighet å måtte oppgradere for å kunne kjøre de siste spillene tilfredstillende, og det er ALDRI et problem at boxen krasjer som PC'n min gjør enkelte ganger ved spilling og det problemet tviler jeg sterkt på om er unikt for min PC, eller hur ???! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Bruk litt mer tid på kontrollen du. Den er totalt overlegen både Ps2 og X-box sin. Jeg liker xbox sin bedre. (S-versjonen da, selvfølgelig) Symmetri har ingenting med saken å gjøre. Kjenner du til et eneste spill som krever symmetriske håndbevegelser? Du legger feil vekt på det. GC-kontrollen er jo ikke logisk anlagt i det hele tatt, en knapp her, en knapp der, en som ser ut som en banan og en som ser ut som et eple, og så fant jeg en knapp etter en halv time... Den lilla greia bakpå, liksom... Asså, symmetri som på PS-kontrollen, xbox-kontrollen eller N64-kontrollen for den saks skyld betyr SVÆRT mye... Fin og kunstnerisk, joda, men jeg LIKER'N IKKE! Og analog stikkene er mer solide enn de andre kontrollene også. Det trur jeg ikke, PS-kontrollen sine er svært holdbare, og ærlig talt trur jeg at xboxen sin er bedre også... Virker jaffal sånn! Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Rart ingen har referert til Itavisens liste over hvilke spill fra E3 de gleder seg mest til ( http://www.itavisen.no/art/1301217.html ) Hvilke spill Itavisen gleder seg til interesserer vel meg midt i rompen. Akkurat som de fleste spillene på den listen. De eneste jeg inseresserer meg for der er HalfLife 2 og Metal Gear Solid 3. Hva er det liksom som gjør Itavisens mening om hviken maskin som har de beste spillene til noe bedre enn meg eller deg eller hvem som helst? Jeg kan ikke skjønne at de ikke gleder seg til Mario Kart på Gamecube. Mario Kart 64 er jo det beste multiplayer spillet til noen konsoll ever. Synes jeg da. Jeg har Nintendo, Super nintendo, N64, Gamecube, Game Boy, Game Boy Advance og PS2. Hadde PS før. Det er noe spesiellt med nintendo spill liksom. Det er et eller annet jeg ikke klarer å peke på som gjør at jeg bare må ha dem. Det er to utviklere som klarer dette, Nintendo og Rare. Rare har jo blitt kjøpt opp av microsoft, så nå må jeg kanskje ha en xbox også. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Utover høsten kommer det bare fler og fler essensielle Gamecube spill. Ingen av de andre konsollene har så mange sterke ekslusive titler. Med mindre man bare spiller First-person-shooters og MMORPG's, og ikke har PC. I så fall er X-boxen fet. du må jo nevne noen da, sånn at det blir litt overbevisende. Sterke konsoll-eksklusive spill som kommer til xbox: - Knights of the Old republic - Half-Life 2 - Fable - BC - Doom III - Dungeon and Dragons: Heroes - Operation Flashpoint (Er ikke helt sikker på om dette er eksklusivt) - Counterstrike IMHO så er Zelda det eneste Gamecube-eksklusive spillet verdt å teste, å til og med Zelda blir repetivt etter hvert. For mye seiling fram og tilbake. - KOTOR: PC-spill. - Half-Life2: PC-spill og FPS. - Fable: Virker sinnsykt, men jeg tviler på at det kommer i år. - BC: Samme som Fable. - Doom III: PC-spill og FPS - D&D Heroes: Virker fett nok det. - Operation Flashpoint: PC-spill og FPS(Eller er det et TPS?) - Counterstrike: Pc-spill og FPS. Det der var mest sannsynlig den dårligste listen over eksklusive titler jeg har sett. Som sagt: X-box er fet hvis man liker FPS's og MMORPG's og ikke har PC. Ekslusive Gamecube titler som kommer før jul: - Mario Kart: Double Dash - F-Zero GX - Metal Gear Solid: Twin Snakes - Star Wars: Rouge Squadron 3 - Pikmin 2 - Viewtifull Joe - P.N.03 - 1080: Avalanche - Mario Golf - Mario Party 5 - Phantasy Star Online Episode III: C.A.R.D. Revolution - Billy Hatcher and the Giant Egg - Kirby's Air Ride - Alt Pokemon møkket... Og det verste av alt er at de fleste spillene på listen kan man nesten garantere at kommer til å være knallgode. I motsetning til Fable, BC, og D&D: Heroes, hvor man må håpe at utviklerne greier å gjøre underverker med sitt FØRSTE spill. Også er det alle ryktene og de spillene man ikke vet når kommer, sånn som Geist, Mario 128, Game Zero osv... Også er det multiplatformspill med spesial ting for Gamecube, sånn som Soul Calibur II med Link fra Zelda spillene, og EA sine spill med GBA funksjoner. For ikke å snakke om GBplayer'en, og alle GBA spillene man kan nyte på TV'en sin. Man kan ikke få noe særlig bedre line-up enn dette. Ærlig talt. Nå tenkte jeg på konsoll-ekslusive spill, og KotOR kommer ikke til PC før om 3 måneder, ingen ekte rpg fans bør klare å vente så lenge på det som trolig er tidenes beste rpg spill... Og jeg hater alle spill med Mario i navnet, så... Men jeg liker listen til Xbox, det er nok mange spill jeg har glemt, som halo 2, og du liker nok gamecube sine, alt er smak og behag, jeg liker at xbox sine spill fokuserer på de litt eldre, mens gamecube fokuserer på folk i alle aldre. Og på E3 i år, da vant jo Xbox sine eksklusive spill vilt med priser, mens eneste Gamecube var med på var to spill som faktisk var multi-konsoll; imponerende? nope... kanskje du ikke kan være helt enig med it-avisen sine meninger, så kan vel ingen nekte for at E3 folka vet hva de driver på med PS: Jay, er enig, likte ikke knapp oppsettet til GC kontrolleren i det hele tatt, og de styrespakene var altfor småe, så har jo pad'en to knapper mindre en PS2 og xbox sin pad... Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Du legger feil vekt på det. GC-kontrollen er jo ikke logisk anlagt i det hele tatt, en knapp her, en knapp der, en som ser ut som en banan og en som ser ut som et eple, og så fant jeg en knapp etter en halv time... Den lilla greia bakpå, liksom... Asså, symmetri som på PS-kontrollen, xbox-kontrollen eller N64-kontrollen for den saks skyld betyr SVÆRT mye... Fin og kunstnerisk, joda, men jeg LIKER'N IKKE! Du trenger ikke å like den, men det hjelper å ha prøvd den ORDENTLIG, noe du tydeligvis ikke har gjort. Knappene er lagt opp for å ligge bra i hånden, og slik at man ikke skal trenge å se ned på kontrollen mens man spiller, ikke for å se bra ut. De fungerer også. Og jeg er villig til å vedde en hundrelapp på at X-box 2 ogeller Ps3 kommer til å stjele det usymmetriske designet til Gamecube pad'en, enkelt og greit fordi den fungerer bedre. Hvis du prøver å påstå at X-box eller Ps2 pad'en ligger bedre i hånden, er du en mutant med rare hender. Rart ingen har referert til Itavisens liste over hvilke spill fra E3 de gleder seg mest til ( http://www.itavisen.no/art/1301217.html ) Antall spill i listen nedenfor: Xbox: 8 av 10 Pc: 5 av 10 PS2: 5 av 10 Cube: 3 av 10 (Ingen eksklusivt for cube) Du glemte en ting på listen din... Trailere: minst 6 av 10 Faktisk spillbare demoer: 4 av 10 Med andre ord... ITavisens liste er tullete og teit. De har ingen grunn for å si at de spillene kommer til å bli bra. Nintendo fokuserte på spill som kommer snart, og det er jo selvfølgelig ikke like imponerende som filmer for spill som kommer om et år eller to... I alle fall ikke for grafikkhorer. Og jeg hater alle spill med Mario i navnet, så... Og på E3 i år, da vant jo Xbox sine eksklusive spill vilt med priser, mens eneste Gamecube var med på var to spill som faktisk var multi-konsoll; imponerende? nope... kanskje du ikke kan være helt enig med it-avisen sine meninger, så kan vel ingen nekte for at E3 folka vet hva de driver på med At du ikke liker spill med Mario i navnet setter jo smaken din i seriøs tvil. Men pytt, pytt... Men... E3 prisene var i år veldig rare. For mange spill vant uten å ha vist noe av selve spillet, for mange skytespill vant, og for mange spill som ikke kommer før etter neste E3 vant. Men... hvis du har sett noe fra de japanske bladenes E3 oppsummeringer er det diger forskjell. Ikke noe Halo2 der, nei. Det at spill som F-zero GX og Mario Kart:DD ikke vant noen særlig priser er en skam. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Nå er jeg lei av den fiendtligheten din mot folk som har andre meninger. Jeg ville foretrekket en xbox pad over en gamecube pad pga at xbox pad'n har to flere knapper, og i min mening bedre knappoppsett, dessuten bedre knapper også... men det er min mening, trenger ikke være en mutant fordet. Og har aldri likt mario, jeg har aldri sett spenningen i å hoppe på sopper og spenne vekk selvmordsbombere i form av skilpadder. det er ingenting galt med det, alle har sine meninger, du trenger ikke respektere det, bare aksepter det. og f.eks synes jeg bilspill som midnight club 2 er mye bedre enn f.eks. mario kart. og japanerne har alltids hatt annerledes smak en oss i europa/amerika, ikke så mye å gjøre med det. og jeg skjønner ikke hvorfor du sier at xboxen er konsollen for de som liker mmorpg; vi har bare ett foreløpig; phantasy star online, og det har gamecube også. jeg liker best rpg og fps på konsoll, og da er xbox perfekt for meg, ingen av konsollene er dårlige, bare tilpasset forskjellige smaker. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Nå er jeg lei av den fiendtligheten din mot folk som har andre meninger. Og jeg er lei av den fiendligheten din mot folk som påpeker at du er sneversynt. For det er det du er hvis du HATER ALLE spill med Mario i tittelen, og ikke greier å se at GC kontrollen er bedre formet etter hendene til spilleren, og at knappe oppsettet er mer intuitivt enn motstanderne(Som sikkert kommer til å stjele elementer av designet til sine nye maskiner). Så det så! Lenke til kommentar
Zeldamaster Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg kan love deg at det er verd å kjøpe gamecube bare for å oppleve zelda!!!!! Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Nå er jeg lei av den fiendtligheten din mot folk som har andre meninger. Og jeg er lei av den fiendligheten din mot folk som påpeker at du er sneversynt. For det er det du er hvis du HATER ALLE spill med Mario i tittelen, og ikke greier å se at GC kontrollen er bedre formet etter hendene til spilleren, og at knappe oppsettet er mer intuitivt enn motstanderne(Som sikkert kommer til å stjele elementer av designet til sine nye maskiner). Så det så! Ok, kanskje jeg ikke hater alle spill med mario i tittelen, men jeg synes ikke de er noe underholdende i det hele tatt. Og jeg liker xbox-en sin controller s bedre enn gamecube sin pad, det er ikke fordi det er gamecube, det er min mening, og det er ikke å være sneversynt, hmf... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå