Gå til innhold

gamecube verdt penga??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamecube er absolutt verdt penga etter min mening! Kanskje dumt av meg å si når jeg ennå ikke eier en GC selv, men se på alle geniale spillene da! GC har den gode gamle spillefølelsen du savner fra da du var barn :lol: Zelda er alene god nok grunn til at jeg kjøper den. Vi har jo også Super Monkey Ball, Mario Sunshine, Metroid Prime, Resident Evil, Eternal Darkness osv. Jeg for min del synst nesten det er for mange bra spill til GC, hvordan skal jeg få råd til alt??? :wink:

Men, er det noen som vet om noe billigere enn 1499,- på El-Kjøp?

Lenke til kommentar

Skal snart kjøpe meg Gamecube, men er selger fremdeles Elkjøp den Metroid pakken? Eller Den Zelda-pakken hvor mye koster den?

Blir ganske irritert hvis jeg må punge ut for konsoll 1500kr+spill 550kr+minnekort 300kr? Det blir jo 2350kr!

Lenke til kommentar

Jeg punga ut med 2098kr(metroid Prime pakka)+299kr(minnekort)=2397kr, grunnen til dette var at det kun var denne dyre butikken som hadde den inne. Gadd ikke vente lenger!

Men likevel synes jeg det var verdt det! Bare sykt rått Metroid prime... Grafikken er jo bare KONGE!! Mye bedre enn noe jeg har sett til XBOXen min(f.eks. Halo, Splinter Cell...)!

Lenke til kommentar

Jeg har både en PS2, en Xbox og en Cube ved siden av PC'en - Cuben kom sist. For å være helt ærlig, av "spillopplevelsen" av de 3 konsollene må jeg si at Cuben har gjort det største inntrykket. Nesten uansett hva du generelt liker av spill er hvertfall Metroid Prime og Zelda Windwaker hver for seg verdt kjøpet av en Cube.

En Cube og disse 2 spillene koster ca 2000? Var et tilbud på Elkjøp når jeg kjøpte min der du fikk med zelda (og det gamle N64 zelda spillet) for ca 1500. Når det er sagt...så synes jeg det er fryktelig leit at disse 2 spillene spesielt, ikke har kommet på andre konsoller - spesielt i Metroids tilfelle er jeg overbevist om at utviklerne/utgiverne ville solgt 10 ganger så mange kopier på PS2/Xbox =/

Der ligger egentlig problemet. Hvis du skal se litt partisk på det eller har en form for tilhørighet til konsollene (noe jeg sikkert har), så skulle jeg heller sett disse spilla på en annen konsoll, og misliker den feilslåtte markedsføringen til Nintendo. Å eie 3 konsoller er egentlig helt på trynet - det som plager meg mest er å sitte med en konsoll jeg personlig vet jeg ikke kommer til bruke før om et år eller to igjen da neste Metroid kommer... På samme måte som Xbox'en står å venter på KOTOR, HALO2, eller PS2'n står å venter på MGS3, SSX3, GT4 etc.

Men status nå er likevel at av de 3 konsollene og spillene jeg har til dem (ca 15 til PS2, 5 til Xbox og 2 til Cube) så langt, og at jeg foretrekker Xbox'en når det kommer til konsoller, så har Cuben gitt den klart beste spillopplevelsen. Verdi for pengene kan du si. Skulle jeg ønske jeg kunne sittet med alt på en konsoll isteden? Helt klart.

Cheers

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at det bare burde eksistere en konsoll.

Hvordan tror dere prisen på konsollen og spilla ville vært da?

Uten konkuranse vil prisene bli skyhøye... og ikke kom å si at alle de tre konsollene sikkert vil være dyrere, for det er ikke alle som kjøper alle tre konsollene!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
....Når det er sagt...så synes jeg det er fryktelig leit at disse 2 spillene spesielt, ikke har kommet på andre konsoller - spesielt i Metroids tilfelle er jeg overbevist om at utviklerne/utgiverne ville solgt 10 ganger så mange kopier på PS2/Xbox =/......

det er jo klart men Nintendo vil jo ikke selge noen av kronjuvelene sine til motstanderens konsoll. Er jo tross alt Nintendo sine merkevarer

Lenke til kommentar
Utover høsten kommer det bare fler og fler essensielle Gamecube spill. Ingen av de andre konsollene har så mange sterke ekslusive titler. Med mindre man bare spiller First-person-shooters og MMORPG's, og ikke har PC. I så fall er X-boxen fet.

du må jo nevne noen da, sånn at det blir litt overbevisende.

Sterke konsoll-eksklusive spill som kommer til xbox:

- Knights of the Old republic

- Half-Life 2

- Fable

- BC

- Doom III

- Dungeon and Dragons: Heroes

- Operation Flashpoint (Er ikke helt sikker på om dette er eksklusivt)

- Counterstrike

IMHO så er Zelda det eneste Gamecube-eksklusive spillet verdt å teste, å til og med Zelda blir repetivt etter hvert. For mye seiling fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Utover høsten kommer det bare fler og fler essensielle Gamecube spill. Ingen av de andre konsollene har så mange sterke ekslusive titler. Med mindre man bare spiller First-person-shooters og MMORPG's, og ikke har PC. I så fall er X-boxen fet.

du må jo nevne noen da, sånn at det blir litt overbevisende.

Sterke konsoll-eksklusive spill som kommer til xbox:

- Knights of the Old republic

- Half-Life 2

- Fable

- BC

- Doom III

- Dungeon and Dragons: Heroes

- Operation Flashpoint (Er ikke helt sikker på om dette er eksklusivt)

- Counterstrike

IMHO så er Zelda det eneste Gamecube-eksklusive spillet verdt å teste, å til og med Zelda blir repetivt etter hvert. For mye seiling fram og tilbake.

- KOTOR: PC-spill.

- Half-Life2: PC-spill og FPS.

- Fable: Virker sinnsykt, men jeg tviler på at det kommer i år.

- BC: Samme som Fable.

- Doom III: PC-spill og FPS

- D&D Heroes: Virker fett nok det.

- Operation Flashpoint: PC-spill og FPS(Eller er det et TPS?)

- Counterstrike: Pc-spill og FPS.

Det der var mest sannsynlig den dårligste listen over eksklusive titler jeg har sett. Som sagt: X-box er fet hvis man liker FPS's og MMORPG's og ikke har PC.

Ekslusive Gamecube titler som kommer før jul:

- Mario Kart: Double Dash

- F-Zero GX

- Metal Gear Solid: Twin Snakes

- Star Wars: Rouge Squadron 3

- Pikmin 2

- Viewtifull Joe

- P.N.03

- 1080: Avalanche

- Mario Golf

- Mario Party 5

- Phantasy Star Online Episode III: C.A.R.D. Revolution

- Billy Hatcher and the Giant Egg

- Kirby's Air Ride

- Alt Pokemon møkket...

Og det verste av alt er at de fleste spillene på listen kan man nesten garantere at kommer til å være knallgode. I motsetning til Fable, BC, og D&D: Heroes, hvor man må håpe at utviklerne greier å gjøre underverker med sitt FØRSTE spill.

Også er det alle ryktene og de spillene man ikke vet når kommer, sånn som Geist, Mario 128, Game Zero osv...

Også er det multiplatformspill med spesial ting for Gamecube, sånn som Soul Calibur II med Link fra Zelda spillene, og EA sine spill med GBA funksjoner. For ikke å snakke om GBplayer'en, og alle GBA spillene man kan nyte på TV'en sin.

Man kan ikke få noe særlig bedre line-up enn dette. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
at xbox får en krøpling-utgave av pc-spill betyr lite. bedre å bruke tv-ut fra pc'n da, og kjøpe en pad til 199,-. Grunnen til at jeg velger GC foran xbox er pga. spillene

Best å bruke monitor og keyboard&mus, istendenfor å ødelegge spillopplevelsen for seg selv på en slik måte... Men... noen er jo litt masochistiske av seg...

Lenke til kommentar

/me testa GC for første gang i går (Super Mario Sunshine) og basert på dette spillet er dette førsteintrykka;

-Fiiine, fiiiine grafikken

-Bortimot null lastetid, koselige saker

-Tuff farge på konsollen og kontrollen

-Tar jo ikke plass i det hele tatt

-Kontrollen er litt knotete, knappene er alt annet enn symmetriske og jeg inbiller meg at de analogene dessverre ikke lever lenge i barnehender. Går sikkert an å tilvenne seg dette, men det ville tatt tid med meg.

-Spillutvalget passer ikke meg så bra som andre konsollers

I tillegg må jeg bare få si: SMS var SLITSOMT! De har jo nesten ødelagt Mario...:( Men jeg testa det ikke så lenge, da... Sikkert litt tilvenning som skal til der òg...

Blir xbox på meg i løpet av de aller nærmeste dagene tenker jeg...:)

Lenke til kommentar

-Kontrollen er litt knotete, knappene er alt annet enn symmetriske og jeg inbiller meg at de analogene dessverre ikke lever lenge i barnehender.

Bruk litt mer tid på kontrollen du. Den er totalt overlegen både Ps2 og X-box sin. Symmetri har ingenting med saken å gjøre. Kjenner du til et eneste spill som krever symmetriske håndbevegelser?

Og analog stikkene er mer solide enn de andre kontrollene også.

Lenke til kommentar
Kjøp konsoll etter spillene som du liker.

Zelda er det ene spillet til gamecube som intresserer meg.

Men Xbox har jo mange giga-spill som Halo og splinter cell.

Splinter Cell : Shadow strike kommer til vinteren bare for å nevne det....Og nå kommer jo Halo2, Doom3! :smile: (bare til Xbox)

Til Gamecube vet jeg ikke om noen kule spill som kommer....

Trodde det nye SplinterCell Spillet Het Pandora Tomorrow??? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...