Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 4770

Anbefalte innlegg

Dette kortet er vel low end ikke mellom klasse.

Low end: 0-500kr

Mellomklasse: 500-1000 ca.

Mid+ (budsjett gamer): 1000-1500

High-end: 1500-3000

Entusiast: 3000+

Eksempler:

Low: 4350 / 4550 / 4650

Mid: 4670 / 4770 / 4850

Mid+: 4870

High: 5850

Entusiast: 5870 / 4870x2 / 295

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hva man bruker for å definere. Når 4xxx serien ble lansert så var det vel heller noe slik:

Low: 4350

Mid-: 4550

Mid: 4650 / 4670

Mid+: 4770

High: 4850 / 4870

Entusiast: 48X0x2

7900 som ble nevnt tidligere var vel i sin tid high/entusiast, selv om det presterer som low/mid end i dag...

Lenke til kommentar

Det jeg mente med listen der, er marked listet etter prisklasse.

Low end er for workstation uten integrert GPU eller svak HTPC. Nedre mid er HTPC og mye merke-maskiner (dell, lenovo, HP osv.), øvre mid er budsjett gamers og en del ferdigbygg fra netthandler, high end er for de mer hardcore gamerne, og entusiast sier seg selv...

Selv har jeg perioder med hardcore gaming, men jeg spiller eldre spill. Det nyeste jeg har installert er CoD 5, RA3, og Conan (som jeg ikke spiller lenger). Uansett er grunnen til at jeg har 4870x2 at jeg vil spille alle spill jeg har lyst på max grafikk perfekt flytende. Jeg tåler ikke lagg, og linja jeg sitter på nå på den nye hybelen ødelegger for det :wallbash: 3/0,7 mbit delt på 5 pers er #!¤$€&!

Lenke til kommentar
Dette kortet er vel low end ikke mellom klasse.

Om du leser artikkelen og ser tidligere poster så virker du ganske aleine på dette punktet :) Poenget i posten din?

Og når jeg sier mer mellomklasse kort mener jeg også kort dyrere enn dette, type 700-1500.

Lenke til kommentar

Gullars:

Ikke bruk "Workstation" i feil sammenheng, denne kategorien har ofte meget kraftige og dyre skjermkort skjermkort for autocad, hpc, rendering etc. Det du tenker på er nok Desktops (uavhenging om de kommer i towerformat eller ei).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...