Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Artifacts med 8800 Ultra

Anbefalte innlegg

Hey.

Testa et 8800 Ultra på pcen min. Det som skjer er at kortet virker helt fint før jeg legger inn driver. Midt under installasjonen kommer det masse artifacts og alt er helt bug.

Har testa en annen driver uten hell.

Det jeg stusser på er om 400w psu er i minste laget? Burde vel kunne dra kortet i windows fordet?

Alt blir helt fint med et 8800gs kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god 400W PSU skal vel klare det greit, men en crappy en kan gjerne bli overbelastet. Et 8800 Ultra behøver minst 170W tilgjenglig på 12V-railen, og så kommer alt det andre i maskinen i tillegg. 8800GS krever mindre enn 100W, så forskjellen er forholdsvis betydelig. Det er jo også en mulighet for at Ultra-kortet er defekt på noen måte.

Lenke til kommentar
De skjermkortene bruker jo samme driver, så hvorfor skal du instalere ny driver?

Hvis du skal instalere ny driver, så må du slette den gamle først, og restarte pc'en, før du instalerer den nye driveren!

Slipper å restarte pcen på Windows 7 , der er det bare å avinstallere forrige driver for å så oppdatere driveren.

Men, 2 skjermkort med samme spesifikasjoner av forskjellige fabrikanter trenger faktisk å innstalleres ny driver når man swapper kort, dette er noe jeg selv har erfart nylig med 2 skjermkort av samme type.

Lenke til kommentar
De skjermkortene bruker jo samme driver, så hvorfor skal du instalere ny driver?

Hvis du skal instalere ny driver, så må du slette den gamle først, og restarte pc'en, før du instalerer den nye driveren!

Jeg vet de bruker samme driver, men det går vel ann å prøve en annen driver fordet.

hvordan finner jeg ut hva psu klarer da? Det står massevis av tall på siden av psu. Max output, dc input osv.

Lenke til kommentar

dc output: +3.3v | +5v | +12v | -12v | -5v | +5Vsb|

Max output: 25a | 28a | 18a | 0.6a | 0.6a| 2.0a |

Max Combined: 180W | 216W | 7.2W | 3W | 10W |

wattage 380W | 20W

Total power 400W

hvis jeg ikke tar helt feil tar denne 216w på 12v railen?

Lenke til kommentar

Det anbefales ca 24Amp på 12v railen og her har du kun 18A , I tilegg så kan det være at du har en jalla kvalitets psu (du glemte å skrive navnet på den) så da kan oppgitte effekt faktisk være en del unna det den klarer å levere.

Edit : 8800 Ultra draws up to 163 watts or 13.6 amps on the 12V rail , med andre ord du har sannsynligvis litt lite igjen til resten av systemet ditt.

Godt mulig at grafikkfeilene er pga for lite strøm til skjermkortet, men kan også være pga feil på det. Eneste måten er nok å prøve en kraftigere psu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...