Gå til innhold

[Løst]Skal selge PS3 med kjøpsbevis, på dette kjøpsbeviset står navn, adresse og kunde nr. Kan denne informasjonen misbrukes av kjøper?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal i disse dager selge min PS3, og da må jeg jo selvfølgelig legge ved et kjøpsbevis.

På dette kjøpsbeviset står navn, adresse og kunde nummer til min mor (hun som kjøpte den).

Det jeg er redd for er at med denne informasjonen kan kjøperen gå inn og bestille flere varer i hennes navn, er dette mulig?

Burde jeg sende med kjøpsbeviset i sin helhet, eller bør jeg fjerne navn, adresse og kunde nummer?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig med navn på kjøpsbeviset. Det bør holde med informasjon om hvilken butikk det er, hva som er kjøpt, når det er kjøpt og gjerne hva man har betalt (om det skulle komme til heving av kjøp). De fleste kjøpsbevis har også et bilagsnummer/fakturanummer. En kopi av kvitteringen hvor du har sensurert bort navn og andre personlige opplysninger burde være godt nok. Når det gjelder om informasjonen kan misbrukes, stiller jeg meg tvilsom. Seriøse butikker tar nok ikke imot bestillinger i en kundes navn uten noen form for identifisering på at den som bestiller faktisk har det kundenummer og navn som det bestilles til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...