Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva andre har sagt, du får prøve HK416 nok, men har også muligheten til mg-3, glock, mp-5, m-72, RFK, skarpe granater, mm, men dette avhenger av hvilken stilling du klarer å skaffe deg i HMKG. Husk at mange blir luket bort til andre avdelinger i løpet av rekrutten. Vet ikke hvordan praksisen er, men kan det være mulig at de 2-3 assistentene på våpenverkstedet får prøve litt av hvert? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vi i basetroppen fikk prøve sånne blå plastikkgranater (ikke de som sa pang, det ble for dyrt). Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 I HMKG bruker man tonnevis av blågranater til trening av laget i angrep, de som sier bang men ikke gjør noen skade altså. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Her på Madla, under rekrutten har vi fortsatt AG-3. Befalselevene har fått HK416 med skikkertsikte. Ellers får vi HK sånn ca i Januar. Så vi var så "heldige" som får prøve begge. Det virker som befalet liker AG'en bedre enn HK pga mer kraft og mindre dill-dall. Får også se/muligens prøve MG i aksjon også under rekrutten. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 har de helautomatiske versjoner av den i Norge da. trodde den skulle bli brukt som skarpskytter rifle. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Av hva? HK'en vet jeg ikke. Men AG'en er jo det. 8-10 skudd i sekundet burde jo være mer enn nok. SKifte magazin per 2 sekund må jo være menngsløst Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 har de helautomatiske versjoner av den i Norge da. trodde den skulle bli brukt som skarpskytter rifle. Ja, 416 har vi helautomatiske versjoner av. Den skal erstatte AG-3. 417, derimot, skal brukes som skarpskytter-rifle. Jeg tror dog denne også har automat-funksjon. Men stormild er uansett utgått av doktrinene for lenge siden, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 oi, whops. jeg trodde den siste posten på forrige side varr den siste. så jeg mente HK417. Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja, 416 har vi helautomatiske versjoner av. Den skal erstatte AG-3. 417, derimot, skal brukes som skarpskytter-rifle. Jeg tror dog denne også har automat-funksjon. Men stormild er uansett utgått av doktrinene for lenge siden, så vidt jeg vet. Den konfigurasjonen av 417 som Norge har kjøpt har ikke mulighet for flerskudd, kun enkeltskudd. Ser for øvrig ikke poenget med at en dedikert skarpskytterrifle skal ha mulighet for flerskudd heller Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Just in case Kan det være en liten mulighet for å kjøpe HK417 til privat skyting på bane? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Om du er på rett sted til rett tid så kan du sikkert få sjansen til å prøve mye rart, men vanligvis er det kun avdelingsvåpenet + evt. 12.7 man har tilgang til. Hadde selv først AG3, så MP5, og skulle få HK416 men dimmet rett før våpenkurset på den. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, 416 har vi helautomatiske versjoner av. Den skal erstatte AG-3. 417, derimot, skal brukes som skarpskytter-rifle. Jeg tror dog denne også har automat-funksjon. Men stormild er uansett utgått av doktrinene for lenge siden, så vidt jeg vet. Den konfigurasjonen av 417 som Norge har kjøpt har ikke mulighet for flerskudd, kun enkeltskudd. Ser for øvrig ikke poenget med at en dedikert skarpskytterrifle skal ha mulighet for flerskudd heller Kjekt med flerskudd ved ild og bevegelse osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, 416 har vi helautomatiske versjoner av. Den skal erstatte AG-3. 417, derimot, skal brukes som skarpskytter-rifle. Jeg tror dog denne også har automat-funksjon. Men stormild er uansett utgått av doktrinene for lenge siden, så vidt jeg vet. Den konfigurasjonen av 417 som Norge har kjøpt har ikke mulighet for flerskudd, kun enkeltskudd. Ser for øvrig ikke poenget med at en dedikert skarpskytterrifle skal ha mulighet for flerskudd heller Kjekt med flerskudd ved ild og bevegelse osv. Men det skal ikke 417 brukes til. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Ja, 416 har vi helautomatiske versjoner av. Den skal erstatte AG-3. 417, derimot, skal brukes som skarpskytter-rifle. Jeg tror dog denne også har automat-funksjon. Men stormild er uansett utgått av doktrinene for lenge siden, så vidt jeg vet. Den konfigurasjonen av 417 som Norge har kjøpt har ikke mulighet for flerskudd, kun enkeltskudd. Ser for øvrig ikke poenget med at en dedikert skarpskytterrifle skal ha mulighet for flerskudd heller Kjekt med flerskudd ved ild og bevegelse osv. Men det skal ikke 417 brukes til. For skarpskyttere gjør aldri annet enn å snike i stilling, ett skudd og ut igjen. Bra! Endret 13. oktober 2009 av herzeleid Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jo, det gjør de. Men den er altså en dedikert skarpskytterrifle. Eller bruker du ofte NM149 til ild og bevegelse? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jo, det gjør de. Men den er altså en dedikert skarpskytterrifle. Eller bruker du ofte NM149 til ild og bevegelse? NM 149, not so much, men sett det brukt. 417, ja gjerne, funker fint det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hva skal du med flerskudd med 10skudds magasin anyhow? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hm... ser ut som drømmen for å prøve en sniper gevær svinner hen... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hva skal du med flerskudd med 10skudds magasin anyhow? 10 skudd? Tror ikke dette er en diskusjon du burde ta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå