Jon_ Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg kjøpte meg nylig en flatskjerm nr 2 som jeg i går koblet til det analog CD kabeltv. Fytti katta så dårlig bilde og lyd det ble, spesielt lyden var guffen, veldig med bakgrunnssus. TVen som er har dekoder oppe er helt fin. Er dette vanlig nå til dags? Jeg brukte kun analogt kabel-TV for 2 år siden, da var kvaliteten helt fin (men på en CRT-TV). Endret 2. oktober 2009 av jonarvid Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Flatskjermer er helt avhengig av dekoder. Alt annet resulterer i grøt. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Flatskjermer er helt avhengig av dekoder. Alt annet resulterer i grøt. Men det er underlig at lyden er så ubrukelig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Sjekk at kablingen er i orden. Kan bli en del kluss hvis man kobler splittere og ledninger selv. Sjekk også at TV er stillt inn på riktig TV system. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Sett en antenneforsterker i kontakten som er nærmest inntakskabelen (koble helst dekoderen utenom). Kan gjøre enorm forskjell dersom det er et stort internt nett. Sørg også for at det ikke ligger åpne ledninger. Alt av ledninger som ikke er koblet til noe gir dårligere signal for hele nettet. Kontakter har resistor for å hindre dette slik at kontakter kan stå åpne uten at det gir knørv (så lenge ikke det ligger en åpen ledning koblet til selvsagt). Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Nå er det en installatør fra Sønnico som har tatt seg av kablingen, så den er nok ok. Og etter å ha undersøkt nærmere er det vel bare ca halvparten av kanalene som har veldig dårlig lyd. De andre er ok og noen faktisk bra. Syns bare det er så rart at det er så dårlig, når analog var helt fint før. Er det fordi (flere) digitalkanaler får mer båndbredde enn de gjorde før? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nå er det en installatør fra Sønnico som har tatt seg av kablingen, så den er nok ok. Og etter å ha undersøkt nærmere er det vel bare ca halvparten av kanalene som har veldig dårlig lyd. De andre er ok og noen faktisk bra. Syns bare det er så rart at det er så dårlig, når analog var helt fint før. Er det fordi (flere) digitalkanaler får mer båndbredde enn de gjorde før? Forsøk din gamle CRT TV igjen så tenker jeg du får bedre resultat. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Nå er det en installatør fra Sønnico som har tatt seg av kablingen, så den er nok ok. Og etter å ha undersøkt nærmere er det vel bare ca halvparten av kanalene som har veldig dårlig lyd. De andre er ok og noen faktisk bra. Syns bare det er så rart at det er så dårlig, når analog var helt fint før. Er det fordi (flere) digitalkanaler får mer båndbredde enn de gjorde før? Forsøk din gamle CRT TV igjen så tenker jeg du får bedre resultat. Har prøvd (med en 15" CRT) , og bildet er ok, men lyden er fremdeles skurrete. Det har altså ingenting med TVen å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå