Gå til innhold

Endre farge på Google kalender?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å endre farge på kalender oppfølgingene i google kalenderen min? hvordan får jeg gjort det? f.eks. Rød skal være trening. Blå farge skal være for jobb relatert aktivitetl. Grønn er for kurs aktivitet osv osv. Har prøvd å funnet det ut. men har kun den røde fargen på alle aktivitetene mine. Noe ekstra program som trengs eller noen innstillinger?

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke eksperimentert så mye med det, men hva med å lage flere kalendere? Link rett under kalenderen din (create), den får en annen farge enn defaultkalenderen. Lag f.eks. en som heter Treningskalender, en som heter Jobbkalender etc etc etc. Så velger du hvilken kalender du legger events i mens du oppretter dem.

Lenke til kommentar

det går ikke. jeg bruker den i jobbsammenheng og har ca 15 forskjellige avtaler hver dag. Men jeg trenger å få litt forskjellig farge på de. ut ifra hvilke avtaler det er. F.eks. annen farge på de som er viktig som jeg må forbedrede meg til. men de som går av seg selv har en annen farge osv. help??

Lenke til kommentar

Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor går det ikke an å ha flere kalendre? Du har 15 avtaler pr dag og bruker kalenderen i jobbsammenheng, ja vel. Ser ikke helt hvorfor det gjør at du ikke kan opprette flere kalendre med ulike farger og ulike innstillinger for notifications og sånt. Kan du si et par ord om hvorfor dette ikke går? :)

Lenke til kommentar

jeg bruker den til booking av timer. og har null tid imellom. og trenger enkelt oversikt over hvilke timer jeg har. har ikke tid til å begynne å knote med flere kalendere. Dessuten mister jeg oversikten. f.eks. si 100 forskjellige avtaler på en uke da. mente du jeg skulle ha 100 forskjellige kalendre på en uke. og 1000 på en mnd og 100 000 på et år osv. hmmm... ??

Lenke til kommentar

Skal du ha 100 000 forskjellige farger på avtalene dine på et år? :)

Trodde du bare ville ha et enkelt system for å rangere viktighetsgrad og/eller avtaletyper, f.eks. med rød/blå/grønn, lysrød/vanligrød/mørkrød/lysblå/vanligblå/mørkblå eller noe sånt.

Eksempel:

Du deler inn aktivitetene dine i kurs, jobb, trening og annet/fritid. Hver kategori får sin farge, og deles i to (vanlig og viktig). Du oppretter dermed følgende kalendre:

- Kurs, farge lys grønn

- Kurs (viktig), farge mørk grønn

- Jobb, farge lys blå

- Jobb (viktig), farge mørk blå

- Trening, farge lys rød

- Trening (viktig), farge mørk rød

- Fritid, farge gul

- Fritid (viktig), farge mørk gul

Etter at du har brukt fem minutter på å opprette disse åtte kalenderne (ikke 100 000) og satt diverse innstillinger på dem (f.eks. SMS-varsling i enkelte av dem) så er du mer eller mindre ferdig. Alle kalenderne ligger nå merget i samme oversikt, og når du lager en ny avtale kan du velge hvilken av kalenderne du vil legge den i, så den får riktig farge. Det er det eneste merarbeidet her, at du for hver ny avtale må "velge farge".

Uansett, jeg skal ikke mase mer om dette, jeg ville bare forklare hva jeg mente, siden du åpenbart misforstod. Lykke til med jakten på en løsning! :)

Lenke til kommentar

Mmmm ja, du kan jo prøve. Jeg har ikke brukt Google Calendar så mye, så det er mulig at det jeg foreslår ikke funker i praksis.

I menyen til venstre har du en liten boks som heter My calendars, en dropdownboks for hver kalender, og under der igjen har du Settings og Create. Trykker du Create kan du lage en ny kalender, og denne legger seg i samme hovedbildet. Her har jeg laget et par nye kalendre, og lagt til et par-tre events. Jeg har også en annen persons delte kalender i rødt:

calendara.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...