Gå til innhold

Kamera med kort utløserforsinkelse?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe nytt kompaktkamera i budsjettklassen (maks 1500,-).

 

For meg er lav utløserforsinkelse (og oppstart av kamera for den saks skyld) av størst betydning, deretter at det har oppladbart batteri.

 

Bildene som skal tas er kun til fest og ferie, og vil kun legges ut på Facebook og kanskje noen enkle fremkallinger.

 

Har derfor søkt etter mine spesifikasjoner på Prisguide.no, og lurer på om noen kan hjelpe meg med å peke ut et godt alternativ av følgende kameraer i henhold til mitt krav om kort utløserforsinkelse.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Regner med at det her er snakk om kortest mulig tid fra du slår det på til du har tatt bildet? Og da også til en billig penge.

 

Et slikt kamera er jeg interessert i også, synes prisguiden skulle ha hatt info om dette. Hjelper jo ikke å finne et bra motiv hvis det er borte før bildet er tatt.

Lenke til kommentar

Etter min ringe erfaring er dette en viktig funksjonalitet som ikke dekkes av noe eksisterende kompaktkamera? Jeg synes også denne forsinkelsen er svært irriterende ved action foto.

 

Noe av skylden for forsinkelse på eksponering har autofokus. For oppstart er det SW i kamera som må boote.

 

På eldre analoge kompakter kunne man fokusere manuellt, og forsinkelse ble neglisjerbart.

 

Den eneste løsningen er å kjøpe svindyrt målsøker, eller et (billig DSLR) speilrefleks som er relativt hurtig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...