RBW Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Med Radeon HD 5870 og DirectX 11 slår AMD et slag for fysikkmotoren Bullet. Les mer Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 What? Directx er vel låst til MS sitt OS. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Dette vil jeg si er en flott nyhet for forbrukerene. Åpen kildekode ER fremtiden Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Det må være en feil her, "Bullet Physics skal kjøres via Directcompute-API-en i DirectX 11" for dette vil gjøre det låst til Windows. Edit: Og forøvrig er Bullet på et høyt nivå, og multi platform. Kan forfattern linke til kilden? Endret 2. oktober 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 var det ikke OpenCL? mener det jeg Lenke til kommentar
haakoneriksen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Her er et presseskriv fra AMD om saken: http://www.amd.com/us/press-releases/Pages...2009sept30.aspx Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 DirectCompute er hvertfall låst til MS og DirectX, så enten er den ikke cross-plattform, eller så bruker den noe annet. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Boys. Det er vel snakk om HARDWARE platform her. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Bullet skal vist støtte både OpenCL og DX compute. Endret 2. oktober 2009 av oln Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Skal dette kun støtte 5xxx-serien? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 For de som ikke orker lese pressemeldingen: “Proprietary physics solutions divide consumers and ISVs, while stifling true innovation; our competitors even develop code that they themselves admit will not work on hardware other than theirs,” said Eric Demers, chief technology officer for graphics at AMD. “By working with Pixelux and others to enable open support of physics on OpenCL and DirectX® 11 capable devices we are taking the exact opposite approach.” As the latest software developer to take advantage of ATI Stream technology to leverage multi-core CPUs and GPUs to accelerate execution of highly parallel functions, Pixelux will enable game developers to offer improved performance and interactivity across a broad range of OpenCL capable PCs. AMD is also actively pursuing support of Bullet Physics via the DirectCompute API in DirectX 11. Så ja, OpenCL og DirectX 11 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) De bruker openCL Altså, directX spill drar nytte av det anyways. Det vil fungere i linux også. Endret 2. oktober 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Dette er jo mye bedre at de velger en åpen løsning som alternativ til PhysX. Det er mye bedre butikk for utviklere å lage fysikk som fungerer til flere du leverer til enn bare noen få. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Skal dette kun støtte 5xxx-serien? Samtlige DX10 kort og opp, enten via OpenCL eller DX11-CS. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Dumt det, siden det er vel ingen hardwaremessige utfordringer om de bygger på 10.1 i tillegg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Dette vil i praksis si at også Nvidia kort kan kjøre dette så lenge driverne og hardware håndterer DX10, DX11 eller OpenCL? Endret 2. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Altså, det er fint med en "åpen" løsning, men det har ikke så mye å si om det blir denne, eller om det blir PhysX så lenge begge lager hardware for den eventuelle løsningen. Det blir alltid et dirty game om standarder. For hver revisjon vil sikkert begge parter prøve å få inn ting som passer best med deres hardware. Det er bare å se på hvordan JEDEC har drevet på for skrekkhistorier om hvordan ting fungerer innenfor standardorganisasjoner. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er sant det Amd påpeker at åpen kildekode er veien å gå , men her tror jeg ati faktisk tenker litt mer taktisk enn Nvidia. Ved å sørge for at den samme fysikk motoren brukes over langt flere platformer sørger man for langt større og bredere støtte av utviklere og man får da langt flere som bruker denne. Koster den i samme slengen ingenting så er det klart at man begynner å få veldig mange fordeler. Det jeg ser som positivt : *Åpen kildekode. *Vil støtte flere platformer som pc / apple / konsoller. *Kan brukes på flere typer hardware (amd / nvidia). Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) På tide med et uttalt alternativ til PhysX-vrøvlet. Det er ingen gode grunner til å bruke et properitært system. Endret 2. oktober 2009 av CAT-scan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hmm... Siden Bullet er åpent kan faktisk en eller annen pseudo-kode PhysX driverne inn dersom nVidia ikke gjør det selv. Jeg antar imidlertid at nVidia er ganske raske selv dersom det dukker opp et par "store" spilltittler (eller andre apps) som fungerer mye bedre med AMD kort... Endret 2. oktober 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå