Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hei, jeg har nå bestemt meg for å ha oprativsystemet mitt på SATA HDD istedenfor ATA som jeg har hatt i alle år. Det er pga at den er gammel og ustabil. Men da jeg prøvde å instalere XP på den så kom det opp at HDD ikke har windows oppstartsfiler og kan ikke instaleres på HDD. Jeg prøvde å trykke F6 under instalasjonen for drivere, men ingeting skjedde. Jeg har såklart ikke diskett stasjon i 2009, så det jeg lurer på er om hvordan jeg kan rett og slett få instalert Windows XP Pro på SATA HDD min:=) Endret 2. oktober 2009 av Xar0n Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Du kan lage en installasjons-CD som inneholder drivere for din SATA-kontroller ved hjelp av nLite. edit: Og når du først er i gang kan du jo vurdere å legge det nye CD-imaget (iso-filen) på en USB-stick og installere XP fra den. (Ai, jeg kikket litt på noen av kommentarene til denne artikkelen og det viser seg at det er noen skrivefeil der som ikke har blitt rettet opp av forfatteren ...) Endret 2. oktober 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Du kan lage en installasjons-CD som inneholder drivere for din SATA-kontroller ved hjelp av nLite. edit: Og når du først er i gang kan du jo vurdere å legge det nye CD-imaget (iso-filen) på en USB-stick og installere XP fra den. (Ai, jeg kikket litt på noen av kommentarene til denne artikkelen og det viser seg at det er noen skrivefeil der som ikke har blitt rettet opp av forfatteren ...) Da prøver jeg meg på å installere XP med USB, jeg har en 1GB usb-stick, det holder vel det? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 CD-imaget er vel på ca. 650 MB, så hvis ikke SATA-driverne er enorme, burde 1 GB holde i lange baner. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 En liten ting til, er det noe forskjell på flash usb-stick og vanlig? og trenger jeg flash usb-stick for å få det til? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) "Vanlig"? Alle USB "memory sticks", "thumb drives", "minnepinner" eller hva de nå kalles, bruker vel "flash memory" som den underliggende lagringsteknologi ... (til forskjell fra DRAM, magnetiske plater, osv.) edit: Men, når det er sagt, det er visstnok ikke alle "minnepinner" som er like medgjørlige. Av og til leser man om folk som har hatt problemer med én minnepinne men har fått det til med en annen ... Endret 2. oktober 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 "Vanlig"?Alle USB "memory sticks", "thumb drives", "minnepinner" eller hva de nå kalles, bruker vel "flash memory" som den underliggende lagringsteknologi ... (til forskjell fra DRAM, magnetiske plater, osv.) edit: Men, når det er sagt, det er visstnok ikke alle "minnepinner" som er like medgjørlige. Av og til leser man om folk som har hatt problemer med én minnepinne men har fått det til med en annen ... Ok da er det nok bare jeg som har missforstått ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå