Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svak hodepine i to veker...?

HValder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, en tur til legen kanskje? Regner med at h*n har litt mere peiling enn gjenomsnittet her, men jeg kan synse litt selvfølgelig...

Hvis du har brukt mye paracetimol(paracet, pinex, paralgin forte, panodil, osv)/ibuprofen(ibux, ibumetin, osv) over lengere perioder kan det utvikles hodepine som ikke bør behandles med doseøking. Kan være at du drikker for lite vann, eventuelt drikker for mye drikke som er vanndrivende, røyker du endel(som meg) så kan det utløse det, men da hadde du merket det når du tok en sigg(iallefall gjør jeg det).

Eventuell behandling kan være smertestillende(ibuprofen/paracetimol) eller eventuelt amputering, men det siste anbefales ikke, da bivirkningene er noe...uhm...eh...tja... harde å leve med.

EDIT: Søvn og mat er også viktige faktorer.

Endret av CoolBeer
Lenke til kommentar
Kanskje det er en kreftsvulst?

Oooh, I like the dramatic approach!

Problemet med hodepine er at det kan være så mye rart, jeg vet at mange har vegrelser mot å gå til legen for å ikke plage dem med sine problemer, men nå er det strengt tatt jobben legen din har valgt, og du betaler faktisk for det(over skatteseddelen og egenandelen).

Lenke til kommentar

hmm.. stresser du mye? sover du for lite eller for mye? jeg får vondt i hodet og blir slapp hvis jeg sover for mye :p har du vondt i øynene og pannen? i såfall mulige tegn på mild migrene. Har du vondt i nakken eller ryggen (kan være en sammenheng der). Det kan rett og slett være en fille ting som at du trenger en ny/annen pute for å ligge bedre med nakken/hodet om natten. kanskje du trenger briller? :p snus/røyke kan gi hodepine. samt lite væske og dårlig matvaner. hvis du føler deg slapp i tillegg kan det være at du mangler jern. prøv med kosttilskudd og vitaminer ;) Legen din kan fortelle deg mye bare ved at du forteller hvor i hodet du har vondt.

Slang ut alt jeg kom på som er relatert med hodepine :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...