HValder Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Som trådtittelen sei har eg hatt svak hodepine i to veker, lurte bare på om det var tegn på eit eller anna ? Er litt bekymra siden det er ein smule irriterande, og eg skal flytte til utlandet på søndag. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Tja, en tur til legen kanskje? Regner med at h*n har litt mere peiling enn gjenomsnittet her, men jeg kan synse litt selvfølgelig... Hvis du har brukt mye paracetimol(paracet, pinex, paralgin forte, panodil, osv)/ibuprofen(ibux, ibumetin, osv) over lengere perioder kan det utvikles hodepine som ikke bør behandles med doseøking. Kan være at du drikker for lite vann, eventuelt drikker for mye drikke som er vanndrivende, røyker du endel(som meg) så kan det utløse det, men da hadde du merket det når du tok en sigg(iallefall gjør jeg det). Eventuell behandling kan være smertestillende(ibuprofen/paracetimol) eller eventuelt amputering, men det siste anbefales ikke, da bivirkningene er noe...uhm...eh...tja... harde å leve med. EDIT: Søvn og mat er også viktige faktorer. Endret 2. oktober 2009 av CoolBeer Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Har tenkt på det med drikke, søvn og mat, men eg har ikkje endra rutinene mine i det siste så kan ikkje forstå at det kan vere der det ligger. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kanskje det er en kreftsvulst? Hadde jeg hatt hodepine over lengre tid hadde jeg kommet meg til lege rimelig kjapt selv om jeg ikke hadde vært spesielt redd for at det var noe alvorlig, så er hodesmerter noe jeg tar på alvor, om det pågår over lengre tid. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kanskje det er en kreftsvulst? Oooh, I like the dramatic approach! Problemet med hodepine er at det kan være så mye rart, jeg vet at mange har vegrelser mot å gå til legen for å ikke plage dem med sine problemer, men nå er det strengt tatt jobben legen din har valgt, og du betaler faktisk for det(over skatteseddelen og egenandelen). Lenke til kommentar
sjokoloko Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 hmm.. stresser du mye? sover du for lite eller for mye? jeg får vondt i hodet og blir slapp hvis jeg sover for mye har du vondt i øynene og pannen? i såfall mulige tegn på mild migrene. Har du vondt i nakken eller ryggen (kan være en sammenheng der). Det kan rett og slett være en fille ting som at du trenger en ny/annen pute for å ligge bedre med nakken/hodet om natten. kanskje du trenger briller? snus/røyke kan gi hodepine. samt lite væske og dårlig matvaner. hvis du føler deg slapp i tillegg kan det være at du mangler jern. prøv med kosttilskudd og vitaminer Legen din kan fortelle deg mye bare ved at du forteller hvor i hodet du har vondt. Slang ut alt jeg kom på som er relatert med hodepine Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ta deg en tur til optiker og få sjekka synet ditt. Kan være du trenger briller/linser eller korrigering av det du eventuelt har fra før. Litt feil i synet kan føre til snikende hodepine. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) 1 Endret 4. juli 2010 av Frexxia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå