HValder Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Er det nokon måte eg kan finne ut om registerreima på golfen min har vore bytta? Det er ein -97 modell som har gått ca. 146.000km. Siden den er så gamal regner eg med at den hvertfall burde ha vore bytta, men fult mogleg at den ikkje har blitt bytta. Det hastar sidan dersom eg finn ut at den har blitt bytta får eg solgt bilen no i helga, før eg flyttar til utlandet. Endret 2. oktober 2009 av HValder Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kan det tenkes at opplysninger om dette kan finnes i registrene til Møller/merkeverksted? Ellers er det vel ikke uvanlig at slike ting "krysses av" i serviceheftet for 90000 km service (eller når det nå skulle ha blitt gjort). Hvis du fortsatt kjører med en registerreim fra '97, så tror jeg den ville se slitt ut og flisete i kantene. Kanskje antydninger til "sprekker". Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Da har eg sjekka i serviceheftet, stod ikkje noko om det der så eg regner med at det ikkje har blitt gjort. Forøvrig har ikkje bilen vore på service sidan begynnelsen av 2007. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Står det noe i serviceheftet og når registerreim skal/bør byttes, da? Jeg har hatt biler der dette skulle gjøres ved 60000 km, en der det skulle gjøres ved 90000 km, og den forrige strakk seg vel til 120000 km. Hvis bilen var på service rundt 90000km og registerreim skulle byttes da, så vil jeg anta at det ble gjort ... (Noen ganger kan det være lurt å ha hele servicehistorikken til bilen arkivert ...) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ta en telefon til lokale møller, de har full oversikt over hva de har gjort på bilen.. Problemet er hvis servicen er tatt på et ikke merkeverksted. (Men du kan jo prøve med en ringerunde..) Eller så kan du være på sikresiden og skifte reima nå.. Ryker den så kan det koste deg dyrt. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ikke hvis han skal selge den? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Fikk rota fram nokon gamle kvitteringer, reima blei bytta i 2007, da hadde bilen gått ca. 130.000 km, så litt på kanten [Løst] Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Litt på kanten? Er det ikke etter 50.000km eller etter 7år den skal skiftes da? Uansett, det er veldig vanlig at en klistrelapp med km.stand og dato for bytte av reg.reim blir klistret på dekselet til reima. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Nja, boka sei 120.000km/ 5 år, men etter norske forhold bør den byttes etter ca. 60-90k, avhengig av kjørestil og bruksområde. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Litt på kanten?Er det ikke etter 50.000km eller etter 7år den skal skiftes da? Uansett, det er veldig vanlig at en klistrelapp med km.stand og dato for bytte av reg.reim blir klistret på dekselet til reima. 120/5år hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå