Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utbedring av bulk,samt ødelagt felgskrue

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Kia Sportage 2000-mod som har en skade på taket efter at en sten ramlet ned. Ca 5 cm diameter, og dypt nok til at lakken har sprukket. Hvordan kan jeg fixe dette selv?

Satte bilen inn til dekkskifte, og da den kom tilbake var den ene bolten splittet. dvs halvparten av bolten var borte. Kommer selvfølgelig til å ta dette med verkstedet, men vil gjerne vite hva dette innebærer av jobb. Resultatet i dag er at bare 4 av 5 bolter på det ene dekket har skrue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det på taket kan du ikke gjøre stort annet med enn å lakke hele taket vist du skal ha det fint.. klart du kan lakke akkurat den flekken, men jeg syns ikke det blir pent å flekke ut på tak eller panser. Nå vet ikke jeg hvor mye du mener det er verdt å legge i bilen av penger, men du kan slipe ut flekken selv også male noe hammerite eller lignende over der vist ikke utseende har noe å si for deg.

Bolten er ikke mye jobb å bytte, "nesten" så enkelt at det bare er å skru av dekket å banke ut den ødelagte bolten :)

Lenke til kommentar
Bolten er ikke mye jobb å bytte, "nesten" så enkelt at det bare er å skru av dekket å banke ut den ødelagte bolten :)

Takk for svar!

Veldig lettet å høre om det med bolten. Så for meg endeløse verkstedtimer og massevis med nye deler. Har ikke lyst til å bruke for mye penger på denne bilen, men tid/arbeid kan jeg ofre litt av. Hvordan taket vil se ut, er ikke så fryktelig nøye, muligheten for rust bekymrer meg mer.

Men takk igjen for innsikt!

Mvh

ed: Setter pris på flere innspill, kommentarer ol :)

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...