Gå til innhold

Har noen tips om det ultimate opprydningsprogrammet for XP?

Anbefalte innlegg

Har en god del programmer installert, og nå begynner XP å gå tregt.

Jeg har ikke installert den hotfix'en fra microsoft, som sinker systemet.

Oppstart og avslutning av XP tar nå forferdelig lengre tid enn før. Og når jeg legger ned programvinduer, så kan jeg sitte å se på at iconene dukker opp på skrivebordet. Ca et halvt sekund mellom hvert icon.

Håper ikke jeg blir nødt til å formattere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det beste er å formatere og lage et image med f.eks. norton ghost og så legge inn imaget når du vil formatere på nytt og voila du har formatert på tomin med imaget :wink:

(dette kan gjøres med cdrom over nettverk fra annen partisjon etc

Lenke til kommentar
det beste er å formatere og lage et image med f.eks. norton ghost og så legge inn imaget når du vil formatere på nytt og voila du har formatert på tomin med imaget  :wink:  

Ja du mener på en fersk windows install ? Det er iallefall den mest praktiske løsningen, da du slipper å installere windows.

Lagde image av min win partisjon på 4500 meg i går og det tok faenma 2 timer. Skjønner ikke det der, må være noen instillinger som jeg ikke har ordnet med. skal ikke ta så lang tid på en ata133 disk med 7200 rpm ..

Lenke til kommentar
det beste er å formatere og lage et image med f.eks. norton ghost og så legge inn imaget når du vil formatere på nytt og voila du har formatert på tomin med imaget  :wink:  

:yes: Så enig, så enig. Har en Image fil av ein rein installasjon med de nødvendige progs og drivere installert. all E-post og anna tull blir lagra på ein annen disk. Så kan jeg prøve ut programmer nett som eg vil, og dersom det går sheit, så er jeg oppe og går igjen på 13 min. Tut og kjør!

Bruker drive image. :yes:

Ashampoo Winoptimizer2000 er det noe som heter tror jeg. Prøv dette du. Er gratis.

Lenke til kommentar
det beste er å formatere og lage et image med f.eks. norton ghost og så legge inn imaget når du vil formatere på nytt og voila du har formatert på tomin med imaget :wink:

Ja du mener på en fersk windows install ? Det er iallefall den mest praktiske løsningen, da du slipper å installere windows.

Lagde image av min win partisjon på 4500 meg i går og det tok faenma 2 timer. Skjønner ikke det der, må være noen instillinger som jeg ikke har ordnet med. skal ikke ta så lang tid på en ata133 disk med 7200 rpm ..

Jeg har en partisjon på ca 4.5 gb som jeg ghoster. Er oppe og går på ca 4 min. Imaget ligger på harddisk, og da pleier det å gå fort. Vet at det tar endel lengre tid hvis du brenner/henter til/fra CD/DVD. Bruker du ghost i windows, eller har du laget en ghost oppstartsdiskett. Hvis du kjører ghost i windows, vil jeg anbefale at du lager en ghost oppstarsdiskett.

Lenke til kommentar

Jeg har en partisjon på ca 4.5 gb som jeg ghoster. Er oppe og går på ca 4 min. Imaget ligger på harddisk, og da pleier det å gå fort. Vet at det tar endel lengre tid hvis du brenner/henter til/fra CD/DVD. Bruker du ghost i windows, eller har du laget en ghost oppstartsdiskett. Hvis du kjører ghost i windows, vil jeg anbefale at du lager en ghost oppstarsdiskett.

Er det Norton Ghost du bruker til dette?

Lenke til kommentar

Hmmm..... er det faktisk noen der ute som bruker Compaqiss metoden for ubrukelig pc-drift fremdeles?? Hvorfor kan ikke folk lære seg å ha en systempartisjon, som de kan rævkjøre en gang pr mnd, som winblows faktisk krever.

Lenke til kommentar
Hva er beste måte å formatere en maskin men win XP home edition på?

Om XP-cd'n er bootbar, kan du formattere via den. Ellers må du ha de seks oppstartsdiskettene til XP, som du kan laste ned fra Microsoft.

Ellers så kan du bruke den gode gamle Win98 oppstartsdisketten. Selv om den bare kan formattere med FAT32, så vil du jo alikevel få valget om å formattere om til NTFS når du installerer XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...