warclowN Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Heisann hoppsann, Jeg har problemer med PCen. Mens jeg spiller (Counter-Strike: Source) får jeg freezelag iblandt (pcen fryser i et par sekunder, så fortsetter). Også etterhvert får jeg bluescreen, så restarter maskinen. Jeg dro ut to av rambrikkene, og nå funker det. Selvfølgelig dårligere ytelse siden jeg gikk fra 3gig til 1gig ram... men ellers. Noen mulighet for å "fikse" de to andre brikkene? Hva kan problemet være? Prøvde også å sette inn _en_ av de to brikkene jeg hadde tatt ut, så jeg hadde to brikker i hovedkortet, men da klikket det igjen. Jeg prøvde begge brikkene som jeg hadde tatt ut, en og en.. Klikker da. Hjelp? MVH Simen Endret 2. oktober 2009 av warclowN Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har de rett volt eller står de på auto? ( i bios) Hvilken volt har NB? (Northbridge i bios) Øk den ett hakk eller 2. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Og ikke minst bør du gi oss noe reell info. Navn og modell på hovedkort. Er BIOS oppdatert til nyeste? Navn og spek. på minnebrikker. Hvilket OS? Og er det oppdatert? Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Beklager http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=742396 BIOS: Phoenix AwardBIOS v6.00. Minnebrikker: GEIL 1GB PC-2-6400 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ser du har klokket cpu, sikker på at volt, temp osv stemmer der? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ser du har klokket cpu, sikker på at volt, temp osv stemmer der? Core 2 Duo E6850, er da orginal 333MHz x9 Hvis du har testet alle 3 brikkene(er alle 3 helt identiske?), en om gangen, og det er bare 1 av de 3 som fungerer, så ser det ut som 2 av dem er gåen. Har du en link til de brikkene, det kan hende det er garanti på dem. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ser du har klokket cpu, sikker på at volt, temp osv stemmer der? Core 2 Duo E6850, er da orginal 333MHz x9 Hvis du har testet alle 3 brikkene(er alle 3 helt identiske?), en om gangen, og det er bare 1 av de 3 som fungerer, så ser det ut som 2 av dem er gåen. Har du en link til de brikkene, det kan hende det er garanti på dem. Igjen er jeg dårlig på å beskrive Det er tre identiske, alle tre fungerer.. men bare hvis jeg setter inn en av dem om gangen. Hvilken type ram står litt lengre oppe her! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ok skjønner, er det de brikkene du har kjøpt hos ps.no (4 stk)? Grunnen til at jeg spurte etter link, er fordi jeg ville se hva max spenning på de brikkene var, det står ikke i linken til ps.no, men i anmeldensen er det en kunde som bare får brikkene til å fungere på 2.1 Volt, hverken mer eller mindre! Edit: Hvis det er disse brikkene du har, så mener jeg dem beholder livstids garantien, opp til 2.3 Volt. Endret 2. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Hmm. mine brikker har sølvplating, ikke sånn oransj ;o om det hjelper noe, fant ikke brikkene på PS når jeg titta.. er jo ca 2-3 år siden jeg kjøpte. Lenke til kommentar
stigallan Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hei Simen du får slutte å spille css da vettø du er jo ikke flink uansett men back to topic finn ut hvor du har kjøpt minnebrikkene og kontakt de du har kjøpt de fra og spørr om det er garanti på dette burde være 5 år på geil brikker vi har det på våres minnebrikker så. det du evnt kan gjøre bare for å væe sikker på at det er minenbrikkene er jo å sette i alle å kjøre en minnetest last ned boot cd fra www.ultimatebootcd.com å brenn ut og start opp på cden og kjør memtest da vil du fort finne ut om det er en error der, lat den gå en 2-3 pass kan ta 2-3 timer men om du får opp error med en gang så kan du jo kontakte leverandøren du kjøpte fra, det kan være at det er hovedkort men liten sjangse da det funker med en brikke Mvh Stig Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg overså noe, du kjører ram på max hastighet (800MHz), har du prøvd 667MHz, så FSB:DRAM blir 1:1 (333MHz), du vil ikke merke noe forskjell, sett først alt på auto, og prøv å juster opp spenning hvis ikke det hjelper. Post et bilde av SPD i CPU-Z. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå