Gå til innhold

[Løst]Har tatt teoriprøve 11 ganger

fuschiah

Anbefalte innlegg

Blinker du ikke når du kommer til andre kryss heller? Hvorfor tror norske billister at reglene om at man må blinke når man skal svinge i et kryss, endrer seg drastisk fordi at det står en rund klump i midten av krysset? Trafikkreglene er veldig tydelige på dette, noe også min kjørelærer var flink til å påpeke da jeg kjørte opp for lenge siden.

Nei, trafikkreglene er ikke tydelige på dette. Det er heller ikke påbudt å blinke inn i en rundkjøring, man kan derimot velge å gjøre det.

EDIT:

2. Ved svinging eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn.

Hvis det er dette leddet du sikter til, sier det kort og greit at man skal blinke ved feltskifte. Dersom man kjører inn i en rundkjøring bytter man per definisjon ikke felt, selv om man gjerne krysser det ytterste feltet.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg godt i den situasjonen med å stryke ganske mange ganger (x4). Den følelsen du kjenner når ikke bestått skytes mot skjermen sånn plutselig.. aaaahhh..

Men mitt råd som alle andre, tenk logisk. Noen av svaralternativene virker helt utrolig "teite" så viss du luker dem bort allerede i begynnelsen kan du sirkle dæ inn på et svar som ser ut til å besvare spørsmålet så korrekt som mulig.

Ihvertfall for min del fikk jeg halvparten av de samme spørsmålene om igjen sist gang jeg hadde prøven. Hadde 4 feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...