Opelduude Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Har sett at det er et lite blink hver gang man kjører forbi fotoboksen. Dette er nok en teller som teller trafikken. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Wackamole aka Famen: Hadde du tenkt å kommentere det forrige innlegget mitt, eller? Mener du fortsatt at påstanden er grunnløs eller mista du litt av futten? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg så etter blink i den samme fotoboksen i går, jeg så ingenting. (Jeg har forøvrig begynt å se etter det hver gang jeg kjører forbi den ) Jeg er sikker på at det må være refleksjoner fra andre biler noen ser i glassflatene på boksen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Om man plusser sammen sikkerhetsmarginen fra politiet og fra speedometeret, så bli det nærmere 8 km/t. Og politiet pleier ikke å stoppe billister som blir registrert med fart med 3 km/t over fartsgrensen. Å anta at man kan 'legge sammen' sikkerhetsmarginer er en grunnleggende feil i dine matematikkunnskaper. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Om man plusser sammen sikkerhetsmarginen fra politiet og fra speedometeret, så bli det nærmere 8 km/t. Og politiet pleier ikke å stoppe billister som blir registrert med fart med 3 km/t over fartsgrensen. Å anta at man kan 'legge sammen' sikkerhetsmarginer er en grunnleggende feil i dine matematikkunnskaper. Å anta? For det første: Uanett om det er gjennomsnittmåling, radar/laserkontroll eller fotoboks som måler farten, så skal det trekkes fra et sikkerhetsmargin. Og en personbil skal vise mer enn den kjører. I praksis vil man kunne kjøre opp mot 10 km/t over fartsgrensen før man blir stoppet av politiet. Men jeg oppfordrer alle til å holde seg på den farten som speedometeret viser. Meningen med sikkerhetsmarginene er ikke at man skal kunne tøye fartsgrensen. Dette skal være en sikkerhet for at en billist ikke skal være redd for å holde fartsgrensen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Om man plusser sammen sikkerhetsmarginen fra politiet og fra speedometeret, så bli det nærmere 8 km/t. Og politiet pleier ikke å stoppe billister som blir registrert med fart med 3 km/t over fartsgrensen. Å anta at man kan 'legge sammen' sikkerhetsmarginer er en grunnleggende feil i dine matematikkunnskaper. Å anta? For det første: Uanett om det er gjennomsnittmåling, radar/laserkontroll eller fotoboks som måler farten, så skal det trekkes fra et sikkerhetsmargin. Og en personbil skal vise mer enn den kjører. I praksis vil man kunne kjøre opp mot 10 km/t over fartsgrensen før man blir stoppet av politiet. Men jeg oppfordrer alle til å holde seg på den farten som speedometeret viser. Meningen med sikkerhetsmarginene er ikke at man skal kunne tøye fartsgrensen. Dette skal være en sikkerhet for at en billist ikke skal være redd for å holde fartsgrensen. En sikkerhetsmargin på 3 km/t og en sikkerhetsmargin på 5 km/t blir ikke en sikkerhetsmargin på 8 km/t. Det blir en sikkerhetsmargin på 5 km/t. Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Bilen trenger nødvendigvis ikke vise mer enn det du egentlig kjører, den kan faktisk vise mindre. Dekkene kan være -5%/+5% i rulleomkrets fra orginaldimensjon. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Bilen trenger nødvendigvis ikke vise mer enn det du egentlig kjører, den kan faktisk vise mindre. Dekkene kan være -5%/+5% i rulleomkrets fra orginaldimensjon. Les dette: http://www.nettavisen.no/motor/article2766723.ece Deretter kan du lære deg denne formelen og prøve igjen: (V2):0 /=V1 - V2 /= (V2/10) + 4 km/t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå