Gå til innhold

Har jeg blitt tatt av fotoboks?


k_flaathe

Anbefalte innlegg

Muligens det var beltekontroll.

 

Fotoboksene i rogaland har ihvertfall blitt brukt en del til å se om folk snakker i telefonen og lignende.

 

En kompis av meg kjørte igjennom en fotoboks som blinket, men han visste at han ikke kjørte for fort så han prøvde igjen. det blitzet da også. han fikk bot for ikke å ha kjørt med belte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å bekymre seg for det, bare vent til det kommer/ikkje kommer bot i posten. Det er litt bedre. Fikk du med deg om det blinket på andre folk som kjørte? Det kan jo hende at det er refleksjon av dagslyset, eller at d rett og slett bare har dsett feil, og at det ikkje er nokon bot i det heile tatt. Men om du har veldig uflaks og får ein bot i posten, så er det vel din egen feil tenkjer eg, og ingenting å gjøre med det. Så som sagt, ingen vits i å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Muligens det var beltekontroll.

 

Fotoboksene i rogaland har ihvertfall blitt brukt en del til å se om folk snakker i telefonen og lignende.

 

En kompis av meg kjørte igjennom en fotoboks som blinket, men han visste at han ikke kjørte for fort så han prøvde igjen. det blitzet da også. han fikk bot for ikke å ha kjørt med belte

Dette stemmer nok lite, siden slik overvåkning ikke er lovlig. Men har en billist blitt tatt for å kjøre for fort, og ikke har på beltet, og snakker i telefon. Da kan personen bli tatt for de tilfellene og.

Lenke til kommentar
En kompis av meg kjørte igjennom en fotoboks som blinket, men han visste at han ikke kjørte for fort så han prøvde igjen. det blitzet da også. han fikk bot for ikke å ha kjørt med belte

Dette er bare tøys. Historien er hentet fra en vits/"vandrehistorie", det blir ikke tatt bilde når man ikke kjører for fort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lenge siden nå, fått brev heller?

Hvis ikke send dem et brev med dato ,reg-nummer og full navn samt samtykke på at det var du som kjørte den dagen.

[ironi=PÅ]

God idé. Ta gjerne med diverse andre forhold som du tilfeldigvis har sluppet unna tidligere også, så sparer vi samfunnet for ekstra papir.

[ironi=AV]

Lenke til kommentar
Lenge siden nå, fått brev heller?

Hvis ikke send dem et brev med dato ,reg-nummer og full navn samt samtykke på at det var du som kjørte den dagen.

[ironi=PÅ]

God idé. Ta gjerne med diverse andre forhold som du tilfeldigvis har sluppet unna tidligere også, så sparer vi samfunnet for ekstra papir.

[ironi=AV]

Awww ELSK<3

 

Meneh, tror ikke det er mye å bry seg med. Bare si ifra til kompisen din så han veit hvem han skal skylde på hvis han får regning :)

Lenke til kommentar

Det sendes ikke regning i første brev, men et brev hvor politiet ber om at eieren bekrefter at vedkommende var sjåfør. Jeg regner også med at det er med en kopi av bildet (jeg har aldri sett et slik brev).

 

Dersom eier ikke var fører, så ber politiet om å få opplyst navn på føreren.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...