Gå til innhold

Akambrukernes bilder - oktober 2009

Anbefalte innlegg

Her er et par bilder igjen fra Kypros (som jeg var i 14-21. sept).

...

Honeymoon? =)

Eh. Ikke akkurat. Kunne vært, men jeg står over bryllupsreise med svigers. ;)

Nei, bryllupsreisen blir vel i 2017 som jeg har sagt til folk som har spurt. Vi må spare litt først. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk. Jpg rett fra kamera(nesten).

Fin og høstlig bilde fra deg. Du må bruke en formue på frukt og grønt.

SIkkert ikke - han spiser de opp etterpå. Blomstene også ;)

Passet ikke helt inn i oktoberfesten hull-tema ...

Tom

feilplassert....

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Portrettintervju av Karla, 90 i helgen. :)

*snip*

Flotte bilder! Liker #2 og #4 best. #4 tror jeg hadde vært veldig bra i kontrastrik B/W.

Francis :)

Er glad i begge selv også, men selv om de nok på mange måter er vel så deskriptive som trynebildene er de nok ikke portretter nok til et portrettintervju. :)

Lenke til kommentar

Enig. Det er jo bare å croppe det vekk hvis noen skulle finne på å bruke bildet. Men skjønner poenget med vannmerke på bildene til f.eks. Devisor. Bilder av mennesker er anderledes. Noen er sikkert uenig, men jeg mener bilder av ting & tang er mindre viktig enn bilder av mennesker, spesielt når de på ????*.

EDIT: Norsken min suger. Hva heter det noe er kommet bort? uveie, aveie, av?? :confused:

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Det er vannmerket i Lightroom. Har ikke funnet ut om det er mulig å forandre fonten eller opacity'en.

Men det er jo faktisk lite vits med vannmerke. Måtte bare prøve det ut.

Tok bort exif data'en, mange her inne som synes det er irriterende. :p

Hva er det med den exif-nysgjerrigheten, hvorfor bry seg om hva slags blender og lukkertid andre bruker?

Lenke til kommentar

Ren nysjerrighet, og ofte lurer en kanskje på om overdrevent med støy skyldes høy ISO eller en undereksponering (noen ganger spør brukere om hjelp med slikt uten å bidra med EXIF eller gjør EXIF tilgjengelig i filen.

Ikke minst er det interessant å se hvilken lukkertid som er benyttet i mange tilfeller, noen ganger er det brukt utstyr som gir ganske spesielle resultater, noe som også vekker nysjerrighet.

Det er i det hele tatt interessant. :)

Lenke til kommentar
Enig. Det er jo bare å croppe det vekk hvis noen skulle finne på å bruke bildet. Men skjønner poenget med vannmerke på bildene til f.eks. Devisor. Bilder av mennesker er anderledes. Noen er sikkert uenig, men jeg mener bilder av ting & tang er mindre viktig enn bilder av mennesker, spesielt når de på ????*.

EDIT: Norsken min suger. Hva heter det noe er kommet bort? uveie, aveie, av?? :confused:

Devisor sin er ikke ett vannmerke men en logo-

forskjellige ting, men helt forskjellig hensikt=)

Vannmerke = for å hindre bruk av bilde, og som gjøre bilde mindre pent

Logo = reklame / signatur

Lenke til kommentar
ser ut som en av modellene jeg her brukt det der Cruel :p

Hehe.. det kan stemme det ja =D

Ser ut som du har ett der av ei jeg har tatt bilde av tidligere også ;=)

Blir noe litt lummert (som det heter i Danmark) over den modelldelingen deres - litt "viser du meg din, så viser jeg min", liksom. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...