Lynx- Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kosestemning på Geilo. Dog med tomme stoler men jeg synes fargene og skyggene lekte fint ilag her. Vestlia? Lenke til kommentar
Laze Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Da var det tid for en ny oktoberfest-overskudd-posting Stor versjon på hvit bakgrunn. Stor versjon på hvit bakgrunn. Stor versjon på hvit bakgrunn. Stor versjon på hvit bakgrunn. Stor versjon på hvit bakgrunn. Lenke til kommentar
Ava Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Var på workshop i Sundsvall, Sverige. Med Bombay FC Flere bilder kan du se på Flickr Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Måtte ut å ta en kjapp testrunde med min nye Sigma 30mm f/1,4 EX HSM NB! Bildene er tatt i jpg og tweaket litt i LR. Endret 13. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Slenger ut par overskuddsbilder fra oktoberfesten min. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Laze- Bildet med rullestolfyren ("Coke side of life"-butikken) fikk meg til å tenke. Syns det gir mening på en måte jeg ikke kan forklare. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Var på workshop i Sundsvall, Sverige. Med Bombay FC Flere bilder kan du se på Flickr Pent Alex. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Laget meg et høst-pano idag, 5 bilder sydd sammen i CS 3: D700, Nikon 105mm DC Endret 12. oktober 2009 av andrvas Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kosestemning på Geilo. Dog med tomme stoler men jeg synes fargene og skyggene lekte fint ilag her. Vestlia? Riktig @Ildhode. #&¤%( fint det første bildet ditt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 @Ildhode - det var et overbevisende argument for en 30mm du la ut der. Jeg går fortsatt igjennom feriebilder. Panorama, anyone? E-620 + ZD 14-42mm @ 1/640s, f/8, 24mm, ISO 200 Satt sammen av 5 bilder i PS Elements. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Takker. Litt jpg artifacts på det øverste bildet. Er blitt lat med redigeringen. Driver å sorterer i LR nå. Det er så mye søppel som jeg ikke har kastet. Har 1200 bilder av hunden som jeg hadde, må sortere og plukke ut de beste til den planlagte hundefotoboken. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 @Ildhode - det var et overbevisende argument for en 30mm du la ut der.Jeg går fortsatt igjennom feriebilder. Panorama, anyone? E-620 + ZD 14-42mm @ 1/640s, f/8, 24mm, ISO 200 Satt sammen av 5 bilder i PS Elements. Tom Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen.. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Sandvikselva i høstskrud. Jeg synes det ble en del interssante farger her ... EOS 30D + EF 35mm f/2 @ 1/200s, f/5.6, ISO 400 Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen..RandiA For at disse panoramaene skal bli 100%; så må det stativ til (som er 100% vannrett). Jeg synes effekten ble litt stilig, slik det endte opp. Tom Endret 12. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg synes det ble en del interssante farger her ...... Ja, det er pent. Jeg har en annen A. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Sandvikselva i høstskrud. Jeg synes det ble en del interssante farger her ... EOS 30D + EF 35mm f/2 @ 1/200s, f/5.6, ISO 400 Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen..RandiA For at disse panoramaene skal bli 100%; så må det stativ til (som er 100% vannrett). Jeg synes effekten ble litt stilig, slik det endte opp. Tom Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse. Så cropper du i Photoshop, og leker litt med hjørnene for å rette opp skjevheter. Jeg liker å ta bildene på høykant, i portrettformat. Fin elv, forresten. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse. Man skal vel også unngå lysavfall i hjørnene? Prøvde meg på en serie, men på full åpning ble det mørke hjørner og heller tydelige skjøter. Vil anta det hjelper å stoppe ned og korrigere den eventuelle resterende vignetteringen før man syr sammen. Lenke til kommentar
Laze Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Laze- Bildet med rullestolfyren ("Coke side of life"-butikken) fikk meg til å tenke. Syns det gir mening på en måte jeg ikke kan forklare. Ja, jeg er heldigvis (foreløpig...) fri for handicap, men jeg kan se for meg at det måtte være litt kjipt for ham å se reklamen for disse EXTREME DUDES som hopper ut av helikopter mens de drikker cola og har ei dame under hver arm... "hvis jeg bare hadde hatt følelse i bena ... da skulle jeg også ramlet ut av helikoptre og drukket cola!" (Hadde jo forsåvidt vært enda mer EXTREME om det var en fyr i rullestol som figurerte i halsbrekkende (eh kanskje ikke det beste valg av ord...) stunts i Cola-reklamene) Evt. viser bildet hvordan det går dersom du faktisk prøver deg på de samme sprellene som reklamen antyder er "the Coke side of life" ... her er det bare å tolke ivei Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse. Man skal vel også unngå lysavfall i hjørnene? Prøvde meg på en serie, men på full åpning ble det mørke hjørner og heller tydelige skjøter. Vil anta det hjelper å stoppe ned og korrigere den eventuelle resterende vignetteringen før man syr sammen. Vignettering? Huh? Nei, ikke hørt om. Men ja, nedblending hjelper. Men saklig sett er full åpning sjelden noe man bruker til landskap uansett. Dessuten er det jo ikke noe problem å fjerne vignettering i ACR før du åpner bildet i photoshop. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Laze- Bildet med rullestolfyren ("Coke side of life"-butikken) fikk meg til å tenke. Syns det gir mening på en måte jeg ikke kan forklare. Ja, jeg er heldigvis (foreløpig...) fri for handicap, men jeg kan se for meg at det måtte være litt kjipt for ham å se reklamen for disse EXTREME DUDES som hopper ut av helikopter mens de drikker cola og har ei dame under hver arm... "hvis jeg bare hadde hatt følelse i bena ... da skulle jeg også ramlet ut av helikoptre og drukket cola!" (Hadde jo forsåvidt vært enda mer EXTREME om det var en fyr i rullestol som figurerte i halsbrekkende (eh kanskje ikke det beste valg av ord...) stunts i Cola-reklamene) Evt. viser bildet hvordan det går dersom du faktisk prøver deg på de samme sprellene som reklamen antyder er "the Coke side of life" ... her er det bare å tolke ivei Ja, og kanskje at mannen i rullestol nok ikke kommer seg opp dit man finner "Coke side of life". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå