.V. Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=574340 "- Jeg er litt usikker på det. Det spørs litt hva man mener med betaling, sier fagsjef for digitale medier i Mediebedriftenes Landsforening Geir Engen til VG Nett. - Man må samarbeide i en eller annen form, det er vanskelig å ta betalt for det andre viser gratis, forklarer han. - Jeg har tro på at bransjen kan gå sammen for å lage løsninger som tar seg betalt for en større del av innholdet." Er ikke dette prissamarbeid, og strengt ulovlig? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Dette vil uansett ikke skje. I beste fall kan de håpe på å ta betalt for eksklusivt innhold, ekstratjenester eller lignende. Å ta betalt for generiske nyheter er bare å glemme med en gang. Folk vil jo knapt nok betale 99 kroner i måneden for Spotify, også tror disse at de vil kunne ta betalt for NYHETER? edit: Morgenbladet tar betalt for artikler på nett, eller mer presist, du må være abonnement for å få tilgang til endel av artiklene. Men så er heller ikke Morgenbladet en tabloid nyhetsavis. Endel finansaviser kan nok ta betalt på nett siden de er nisjeaviser med høy kvalitet og en godt bemidlet lesermasse som gjerne få abonnement sponset av arbeidsgiver. Dagbladet og VG leverer stort sett bare generiske nyheter og av og til et scoop (som er på de andre avisene på null komma null), de kan ikke ta betalt. Endret 2. oktober 2009 av Thlom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Prissamarbeid er det vel bare en annen gren av pressen som har lov til å nytte seg av (freelancere). Men man kan jo spørre om VG og Dagbladet driver prisfiksing i dag? Hva koster VG? Hva koster Dagbladet? Skummelt! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Blir dette en realitet lanserer jeg min egen gratis nettavis der jeg får alle gratisleserne ( og annonsørene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå