Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverproblem eller feil på hardware?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Asus A6va laptop med XP OS som er noen år gammel,og sliter en del med den nå.Er ganske frustrert for jeg vil helst få den i orden, i stedet for å kjøpe ny. Har forsøkt en del selv, men er ingen ekspert, så det blir litt prøve og feile metoden.

Har nå problemer med noen drivere (tror jeg), eller kanskje feil på hardware? Det startet med at jeg fikk problemer med at nettverkskortet ikke fungerte. Deretter ble det problemer med minnekortleseren.I tillegg er den veldig ustabil og treg til tider. Jeg bruker nå en usb-hub? for trådløst nettverk som en midlertidig løsning.

Jeg har forsøkt flere clean up programmer og optimaliseringsprogrammer, uten at pc-en jobber noe lettere. Jeg har heller ikke spesielt mye på pc-en, så det skal være god plass. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har noe virus/malware heller.

Jeg har også forsøkt å reinnstalle pc-en uten hell.

Jeg er usikker på hva feilmeldingene i enhetsbehandling betyr, og hva jeg må gjøre. Håper derfor at noen her har noen tips.

Legger ved en fil som viser skjermutskrift av enhetsbehandling på pc-en min.

På forhånd takk.

Enhetsbehandling.zip

Endret av ValgerdKRF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike "cleaner" programmer og "optimaliseringsprogrammer" er oftest bare noe dritt om du ikke følger med på hva de gjør. Det jeg så ut ifra det bildet er at det er mange drivere som mangler. http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=2j8DmaFh2WrxXYWS

Last ned driverene fra denne siden. Har du ikke peiling få noen som har det til å hjelpe, gjør det på den lette måten.

Det aller beste er å bruke gjenopprettingsplatene som fulgte med laptopen og helst oppdatere driverene til maskinvaren fra siden som jeg viste deg.

Lenke til kommentar

Du skal laste ned og instalere "INTEL INF Update for WinXP", som ligger under Utilities.

Hva som er galt med Marvell Yukon Gigabit Ethernet driveren din, er jeg ikke sikker på. Men prøv å instaler den på nytt, ligger under Lan

Edit: Når det gjelder å rydde opp, så har jeg aldri hatt noe tull med CCleaner,men jeg bruker bare "Renser" og "Register", og tar backup når ccleaner spør om det, og forandrer ikke inst. i cc. Bruker også Diskopprydding og Disdefragmentering.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...