Gå til innhold

Begynt å trene styrke for første gang

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Tenker det at jeg skulle skrive litt til dere om hvilket prosjekt jeg kaster meg hodestups inn i nå. Tenkte at det vill være litt lettere å motivere meg når flere vet at jeg må :p

Bestemte meg for et par dager siden at nå var jeg lei av å se den tynne spjælingen i speilet. Har alltid vært skikkelig tynn, men det betyr ikke at jeg har vært misfornøyd med kroppen min. Ønsker bare en forbedring. :)

Har aldri før trent styrke på den måten jeg nå har satt meg som mål. Har tidligere drevet med andre idretter(mye), men det var mer kondisjonstrening og teknikk. Sluttet å trene da jeg ble sytten og har nesten ikke bevegd meg siden. Er 22 nå. Det kommer av at jeg var drittlei all trening på slutten. Det ble flere timer hver dag og det var nok for mye for meg og mitt tidskjema. Derfor har alle tanker om trening gitt meg en vond smak i munnen og jeg har ikke giddet.

Men for to dager siden fikk jeg den motivasjon jeg trengte til å gjøre noe. Jeg snakket med en venn og kollega av meg som har drevet masse med løfting tidligere og gått over til å bli instruktør. Han var villig til å hjelpe meg. Iallefall til jeg har kommet skikkelig igang. Yay! God kompis BTW. :) på jobben har vi også et velutstyrt treningsrom så jeg sparer en del der og.

Vet ikke helt hvordan jeg skal føre logg enda, men ønsker det. Vil også fortsette å skrive litt her og lese det som dere skriver(hvis det blir noe:P). Så det var alt jeg hadde å si for denne gangen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anbefaler militærets (mener det er 18uker) treningsopplegg!

den er basert på både styrke og utholdenhet og er laget slik at "alle" kan klare det selv ved det dårligste utgangspunktet...

den skal ligge et sted på militærets hjemmesider

Eg håper at du ikkje sikter til det opplegget som baserar seg på sit-ups, push-ups og hang-ups, det er eit elendig opplegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann alle sammen.

Det tok en liten stund før jeg skrev igjen her, men nå er jeg her igjen. Den siste måneden har jeg trent jevnlig 3-4 ganger i uken og sørget for å få i meg rikelig med proteiner og karbohydrater. Det er jo tross alt en vektøkningskampanje på gang her. Ble veldig positivt overrakset og glad da jeg veide meg igår og fant ut at jeg har lagt på meg 4 kilo :D Siden jeg har fått i meg veldig mye karbohydrater har jeg vært redd for å legge på meg fett, derfor har jeg satset skikkelig og nå ser jeg noen resultater. Bildet i speilet er og blitt mye bedre og viser ikke mye fett.

Selv om jeg har gjort fremskritt nå så har jeg ikke tenkt å gi meg ennå. Synes at jeg har et stykke igjen til den kroppen jeg ønsker å ha. Til de av dere som leser dette som føler at dere og burde gjøre noe med kroppen, som føler at dere alltid har vært tynne og alltid vil være det. Slik følte jeg det og, men på bare en måned har jeg lagt på meg fire kilo og gjort store forandringer. Det er bare til å stå på med trening og ikke gi seg så kommer forandringen. Og det når fornadringen kommer så gir det fornyet motivasjon til å fortsette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten katastrofe har inntruffet. Dette er første gang på en uke at jeg greier å karre meg bort til pc'en fra senga. Har både halsbetennelse og influensa i samme slengen her, og legen lurer på om det har spredd seg til lungene og. Har mistet nesten 8 av mine spinkle kilo på en uke nå og er ennå langt fra frisk. Har ingen matlyst, men presser nedpå litt mat av og til, men det er ikke så mye som greier å holde seg nede.

Planen var jo å være en del større til jeg skulle hjem til jul(noe som ikke er lenge til), men nå ser jeg ut som om jeg kommer rett fra konsentrasjonsleiren. :( Må nok vente iallefall en uke til før jeg kan trene igjen. Dette var em hard psykisk knekk, men jeg skal ikke la meg knekke så lett. Så snart jeg får sjansen igjen, er det bare å begynne på'an igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...