Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har veldig lite peil på slike gamle kameraer, men er den øverste linsa kun beregnet for søkeren? Eller kan man velge 2 forskjellige brennvidder? SLR står for Single Lens Reflex - dette er TLR, eller Twin-Lens Reflex - man kikker gjennom øverste linse og tar bilde med nederste. Slipper mørk søker når bildet tas, og man får kjappere respons - det er ikke noe speil som skal svinges bort før lukkeren åpnes. Man skal ha dobbel optikk, da. Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 14. Oktober Det har blitt lange arbeidsdager den siste tiden, med lite tid til fotografering. Jeg har forsøkt å fange stemningen i noen små veggspots som lyser opp en av gangveiene på min vei hjem fra jobb. Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Funker fint det her. Gode linjer innover i bildet, fin repetisjon av både høylys og mellomtoner. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Heh - ser nesten ut som små miniatyrlys i en dukkeby. Ble noe over det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er når man ser sånt at man bare må tenke at dette er jo faktisk et motiv. Repeterende mønster inn i et forsvinningspunkt er snacks, og lys er jo det fotografering dreier seg om. Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 15. Oktober Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) En teppebombing av et fyrverkeri av høstfarger. Det er ikke alltid kaos betyr uorden eller motsatt (eller hvordan det nå var). Endret 15. oktober 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 14. oktober var veldig stilig. Bra sett, fanget og etterbehandlet! Likte også høststemningen i 15. oktober. Pen lyssetting - er den kunstig eller naturlig? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Flotte farger! Lønner seg å gå etter sånne blader.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er enig med de over her, det var flotte farger. Jeg likte spesielt at det dukker opp litt grønt gress innimellom. Flotte farger! Lønner seg å gå etter sånne blader.. Og jeg ser at ordspillene bare blir bedre og bedre samt mer gjennomtenkt etter hvert som oktober går. Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Motivasjonen til å ta bilder hver dag er litt avtagende, men innspillene her i tråden trekker opp 14. oktober var veldig stilig. Bra sett, fanget og etterbehandlet! Likte også høststemningen i 15. oktober. Pen lyssetting - er den kunstig eller naturlig? Lyssettingen på 15. oktober er naturlig, men jeg har lagt på litt vignettering i Lightroom i etterkant. Bildet er tatt på Blindern, om morgenen, på vei til jobb. Flotte farger! Lønner seg å gå etter sånne blader.. Og jeg ser at ordspillene bare blir bedre og bedre samt mer gjennomtenkt etter hvert som oktober går. Hehe, ja flott ordspill Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 16. Oktober I kveld var det fantastiske farger på himmelen. Bildet er kun beskåret og kurvejustert i Lightroom. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 I kveld var det fantastiske farger på himmelen.Det var det, men jeg tok festbildet på morgenen i dag så da så. Pene silhuetter og ditto himmel. Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 17. Oktober Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Liker murveggen fra 9. oktober, blir sittende og lure på om det er langt ned eller langt opp før man leser kommentarene Det kiler i magen! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Flott høst stemning i 15. Oktober Lenke til kommentar
macbruker Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 18. Oktober Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Pent produktfoto i dag. Sikkert for rotete ledninger til å kunne brukes i vanlig reklame (hvis man da ikke slår mynt på akkurat det), men fint i oktoberfesten. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 15 Oktober. Flott høstløv, fine farger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 18. Oktober Aaarg - surr med hodetelefonledningene er noe herk. Men fint fotomotiv. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå